Portada Sociedá L’Academia de la Llingua denuncia la “gravísima y absoluta” falta d’espaciu de les sos instalaciones

L’Academia de la Llingua denuncia la “gravísima y absoluta” falta d’espaciu de les sos instalaciones

by asturnet

Llibros acumulaos en cuartos estremaos y a puntu de poblar los pasiellos, frecuentes fugues nes cañeríes, una única sala de xuntes na qu’alpenes cabe la mitá de los 21 académicos. L’Academia de la Llingua Asturiana denuncia la “gravísima y absoluta” falta d’espaciu na so sé, un segundu pisu allugáu nel centru d’Uviéu, y recuerda que yá en 2001 plantegó-y por escrito al Principáu les sos necesidaes materiales más urxentes.

Nesa fecha, los altos cargos de Cultura del primer Gobiernu autonómicu encabezáu por Vicente Álvarez Areces interesáronse poles limitaciones d’espaciu de l’Academia y los responsables de la entidá redactaron un ‘estáu de la cuestión’ de les instalaciones: Necesitábase, según esi documentu, a lo menos un despachu pa la presidenta de l’Academia, Ana Cano; llocales afayadizos pa llabores de secretaría; un llugar abondu p’asitiar la colección de llibros de la institución académica, que yá asoleyó más de 500 títulos; y una sala de xuntes con capacidá pa unes 30 persones, tomando en cuenta que’l númberu actual d’académicos ye de 21 y pue medrar.

Esa llista de peticiones permanez güei ensin rempuesta por parte de la , y “nun ye’l mayor problema del asturianu, que ye la oficialidá, pero trátase d’un problema gravísimu” que limita “absolutamente” el funcionamientu normal de l’Academia, puntualiza Ana Cano. En 2001 llegó a esplorase, col sofitu’l Principáu, l’allugamientu de la entidá nel edificiu’l Real Institutu d’Estudios Asturianos, na uvieína plaza de Porlier, pero l’alternativa nunca nun cuayó.

“Nin una inspección sanitaria”

Como resultáu, los responsables de l’Academia de la Llingua constataron que les sos instalaciones -un segundu pisu anterior a la Guerra Civil- “nun pasaríen nin una inspección sanitaria” y decidieron echar mano’l presupuestu ordinariu de la entidá, sufragada dafechu pol Principáu, pa iguar problemes nes conducciones del agua, pintar les parés escachaes y reparar la calefacción.

La reivindicación d’una sé “digna” vien de llargo, puntualiza Cano, pero sigue ensin perspectives de solución. Nos alredor de 200 metros cuadraos “miu fragmentaos” del pisu de la cai Marqués de Santa Cruz, l’Academia de la Llingua Asturiana echa sobre too en falta un espaciu ampliu nel que cellebrar xuntes, presentaciones o ruedes de prensa en condiciones óptimes -na sala actual alpenes caben, apetiguñaes, les cámares de televisión y los periodistes de los medios asturianos- y sendos llugares afayadizos p’almacenar los llibros y pal trabayu de los becarios de la institución.

Web de l’Academia de la Llingua

Tamién te podria gustar