Portada Convocatories L’Academia de la Llingua convoca pa Mayu la so preba semestral de conocencia

L’Academia de la Llingua convoca pa Mayu la so preba semestral de conocencia

by asturnet

L’Academia de la Llingua Asturiana tien convocao la so preba de conocencia semestral correspondiente al mes de mayu. Nella los alumnos van ser evaluaos del so nivel de competencia llingüística y a los que superen l’esame la institución apurrirá-yos el certificáu correspondiente al nivel 1 o básicu, según el casu. La preba va cellebrase’l día 28 de mayu y el plazu de matrícula ábrese’l 16 de mayu pa toles persones interesaes n’algamar el certificáu de conocencia de l’Academia.

L’esame presencial va tener dos partes, una escrita (dictáu, torna, exercicios gramaticales, redaición) y otra falada (conversación.Pal bon resultáu d’estes pruebes l’Academia recomienda a los alumnos matriculaos presentase con un dominiu básicu de la realidá llingüística del asturianu en dos estayes. La primera, de conteníos propiamente filolóxicos ha incluir teoría gramatical: conocencia y dominiu del funcionamientu gramatical del asturianu y de la normativa académica;práutica escrita: emplegu amañosu de la llingua, puestu en práutica gracies a exercicios gramaticales y de composición escrita; práutica oral: emplegu faláu de la llingua, nuna situación real o imaxinaria, que se va valorar nuna conversación colos miembros del xuráu calificador.La segunda estaya ye de conteníos sociollingüísticos y desixe la conocencia del allugamientu de la llingua dientro de la sociedá asturiana asina como del procesu de normalización en que ta inxerta.

La institución considera imprescindible pa super les prebes de conociencia conocer les xeneralidaes gramaticales de la llingua asturiana y los aspeutos básicos de la so normativa ortográfica (Gramática de la Llingua Asturiana, Academia de la Llingua Asturiana, Uviéu 2001, 3ª ed.). Asina mesmo, aconséyase la llectura de testos fechos acordies cola normativa, como los asoleyaos por esta Academia.

El plazu de matrícula pa la preba de conocencia ábrese’l 16 de mayu y piésllase’l 26 del mesmu més.

Más información

Tamién te podria gustar