Portada Sociedá L’Academia convoca a los asturianos esti xueves a les 7 n’Uviéu en defensa de la llingua

L’Academia convoca a los asturianos esti xueves a les 7 n’Uviéu en defensa de la llingua

by asturnet

Esti xueves 17 de xunetu, a partir de les 19 hores, na Sala de Cámara del Auditoriu “Príncipe Felipe” d’Uviéu, l’Academia de la Ltingua Asturiana tien convocáu un actu col que quier afitar la responsabilidá de los que tan condergando a la llingua asturiana al so desaniciu social al separtala otra vuelta del estatu llegal d’oficialidá que-y correspuende según el mandatu constitucional.

Nuna carta fecha pública esti día la Presidenta de L’Academia de la Llingua, Ana Cano, diz vese na obligación de dirixise a los asturianos pa tresmitir la so “gran deceición y preocupación énte’l resultáu de la reforma del Estattuto d’Autonomía que, a lo que paez, van roblar la FSA-PSOE y el PP, partíos mayoritarios na Xunta Xeneral del Principáu”.

Según afita Ana Cano nesa carta “son munchos los años que venimos trabayando (munches persones) pola diginficación de la llingua y la cultura d’Asturies y faciendo esfuerzos por tresmitir, convencer, argumentar y esixir que l’asturianu, como llingua del pueblu d’Asturies, algame l’estatus xurídicu qu’afite la so sobrevivencia. Pero, a lo que paez, tampoco nesta reforma estatutaria se va llograr. Inda más, el conteníu del artículu 4 que se propón ye mesmamente regresivu con respeutu a la situación actual”.

La presidenta de l’Academia reconoz que la mesma “nun gobierna nin tien capacidá política pa camudar esta situación, pero sí tien autoridá moral pa falar y va falr”. Lo que va dicise nel actu públicu convocáu pa esti xueves 17 a les 19 hores na Sala de Cámara del Auditoriu “Príncipe Felipe” d’uviéu ye que “tán intentado facer que l’asturianu desapaez como realidá social y, darréu, como problema cultural n’Asturies” y eso enxamás va permitilo l’Academia.

Tamién te podria gustar