Portada Sociedá L’Academia amúesase contenta del acoyimientu que ta recibiendo la so propuesta de pautu social pola llingua y la cultura asturianes

L’Academia amúesase contenta del acoyimientu que ta recibiendo la so propuesta de pautu social pola llingua y la cultura asturianes

by asturnet

L’Academia de la Llingua Asturiana emitió ayer un comunicáu nel que manifiesta’l so contentu pola acoyida que ta algamando la so propuesta d’entamar un gran pautu pola llingua y la cultura d’Asturies. La propuesta féxola pública la presidenta de la institución nel so discursu institucional del Día les Lletres y inclúi un alcuerdu alrodiu de la oficialidá, la normalización de la llingua y l’inxerimientu de la cultura asturiana en toles estayes de la enseñanza y de la vida social de la nuestra comunidá. Sindicatos y partíos asturianistes tan acoyendo la propuesta de l’Academia con bon tiez, según fizo saber la institución.

Hasta agora el másimu organismu en materia llingüística del Principáu caltuvo reuniones coles organizaciones sindicales UXT, Comisiones Obreres, USO, SUATEA y Corriente Sindical d’Izquierda, asina como cola mayoría de los grupos políticos nacionalistes y asturianistes, amás d’organizaciones sociales implicaes na defensa de los drechos llingüísticos. Na valoración que fai l’Academia d’estos alcuentros amúesase contenta. Agora l’espardimientu de la so propuesta va tener una segunda fase a lo llargo de la primer quincena de xunetu col treslláu de los conteníos de la ufierta de pautu al gobiernu autonómicu, al central, a la Xunta Xeneral del Principáu y a los grupos parlamentariod presentes nella.

La propuesta scadémica nomada Alcuerdu Social y Políticu sobre la Llingua y la Cultura d’Asturies, resúmese nos siguientes puntos:reconocimientu del asturianu como llingua co-oficial nel Estatutu d’Autonomía d’Asturies; afitamientu de los conteníos de la normalización y plazos na so puesta en práutica; pautu presupuestariu, conseñando’l mínimu necesariu pa facer vidable y efeutivu l’usu social de la llingua;dignificación, recuperación y divulgación de la cultura asturiana (arte, folklore, etnografía, historia, música…) nel ámbitu educativu; inxerimientu de l’Antropoloxía Cultural Asturiana, nel nivel que correspuenda, dientro de la Universidá d’Uviéu.

Na nota de prensa emitía ayer l’Academia de la Llingua afima que ta enfotada en “que les perbones perspeutives qu’hasta esti momentu s’acolumbren puedan confirmase coles xuntes que van caltenese nes próximes selmanes y que, en definitiva, l’alcuerdu pueda ser una realidá a mediu plazu” y anuncia que la institución dirá informando públicamente de les novedaes que se vayan produciendo a lo llargo del procesu d’espardimientu de la so propuesta.

Tamién te podria gustar