Portada Sociedá La Xunta Xeneral pronúnciase pola corrección del Estatut nel Congresu de Madrid

La Xunta Xeneral pronúnciase pola corrección del Estatut nel Congresu de Madrid

by asturnet

El parlamentu asturianu pronuncióse na so sesión d’esti xueves 27 alrodiu del proyectu d’Estatutu pa Cataluña y pidió la corrección de dellos artículos del proyectu. Énte dos iniciatives presentaes pol PSOE y el PP, la Xunta Xeneral decidió a la fin sumar los grupos de tolos grupos políticos, incluíos Izquierda Xunida-Bloque por Asturies, pa pidir la igua del testu. Mentantu el republicanu catalán Carod Rovira calificaba dende un mediu asturianu la iniciativa de “insólita”.

Los tres grupos parlamentarios de la Xunta Xeneral votaron a favor de la camudación de dellos artículos del proyectu d’Estatut aprebáu pel parlamentu de Catalunya. Según manifestaba la propuesta del PSOE, sofitada por PP ya IX-BA, tratáse d’evitar la discriminación d’Asturies y d’otros territorios como consecuencia de posibles “privilexos políticos o económicos” de la comunidá catalana. El grupu popular namás votó contra una de les propuestes socialistes qu’espresaba la so convición de que l’Estatut diba ser enmendáu nel Congresu. Izquierda Xunida-Bloque matizó’l so votu afirmando que si bien “hai aspectos del proyectu d’Estatut que nun compartimos tampoco pensamos qu’haya de sacralizase la Constitución”.

Pel so llau, el cabezaleru d’Esquerra Republicana de Catalunya, Josep Lluis Carod Rovira calificó de “insólitu” el pronunciamientu del parlamentu asturianu en declaraciones al periódicu asturianu Les Noticies. Na edición d’esti viernes el semanariu publica una entrevista col políticu catalán na que Carod diz que “toi seguru de qu’a nin un solu de los diputaos del parlamentu catalán se-y diba ocurrir opinar sobre lo que tienen de facer n’Asturies” y que “el futuru de Cataluña vamos decidilu equí, non n’Asturies, lo mesmo que’l futuru d’Asturies nun se va decidir en Cataluña”.

Na entrevista concedida al semanariu asturianu el líder d’ERC tamién se manifiesta sobre la iniciativa del so grupu nel Congresu sobre llingües del estáu y lo que podía afectar a Asturies y después de declarar que desconoz el casu específicu de la nuestra comunidá diz que: “les coses nun se resuelven namás que col refugu, tien qu’haber una alternativa que pase pel sofitu a la riqueza llingüística d’Asturies”.

Tamién te podria gustar