Portada Política La Xunta Pola echa en falta concreción en Vallaure

La Xunta Pola echa en falta concreción en Vallaure

by asturnet

A la vista de les comparecencies nestos dos díes últimos de los representantes de les conseyeríes de Cultura y d’Educación, la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana vieno acabante esti martes de facer delles reflexones, entamando por, a pesar d’apreciar un tonu xeneral positivu, nun “dexar d’echar en falta unos niveles de concreción más altos na definición de les llinies de trabayu inmediates. La ellaboración de planes de normalización, que puen ser ferramientes bien útiles pal desarrollu d’una política llingüística eficaz, desgraciadamente –como nos muestren esperiencies pasaes– ensin una voluntá clara na toma de midíes, acaben por convertise en referencies teóriques ensin llegar a tener aplicación na realidá”.

La Xunta Pola diz por eso que nun-yos queda otra qu’insistir “na necesidá de la puesta en marcha inmediata d’una política tresversal de visualización y usu del asturianu en tolos sectores, entes, departamentos y dependencies públiques. Al respective, paez-yos esmolecedor qu’en tola esposición “nun se ficiera nin una sola referencia a la situación de la llingua asturiana nel sistema educativu, teniendo en cuenta’l desastrosu empiezu del cursu en Primaria y la llaceriosa situación que presenta la escolarización del idioma en Secundaria. Namás hubo referencies a estos temes cola interpelación de la diputada Emilia Vázquez, d’IX, y les contestaciones volvieron a ser evasives”.

Polo tanto, la Xunta insta a la conseyería d’Educación a “l’aplicación inmediata de los preceptos llegales existentes, que tienen qu’asegurar el derechu al estudiu de la llingua asturiana n’igualdá de condiciones coles demás materies, como venimos esixendo dende hai años. Y eso supón, ente otres coses, la creación de la especialidá de Llingua Asturiana y les garantíes pa que l’asignatura en Secundaria seya voluntaria y non optativa”.

Tamién te podria gustar