Portada Sociedá La Xunta pola Defensa de la Llingua llama al Gobiernu a “arrancar” na normalización del idioma

La Xunta pola Defensa de la Llingua llama al Gobiernu a “arrancar” na normalización del idioma

by asturnet

El Gobiernu autonómicu tien que pisar l’acelerador y arrancar nel camín de la defensa del asturianu. Asina lo entiende la Xunta Pola Defensa de la Llingua Asturiana, qu’esti mediudía avisó n’Uviéu del grave riesgu de desapaición nel que s’alcuentra l’asturianu fundamentalmente por mor de la perda de falantes ente neños y mozos. Pa esixir igua a esa situación, la Xunta convoca una manifestación n’Avilés el prósimu vienres, Día de les Lletres Asturianes.

La marcha saldrá a les siete de la tarde de la estación d’autobuses y morrerá nel auditoriu de la Casa Cultura, onde l’Academia de la Llingua va cellebrar l’actu institucional del Día de les Lletres. Darréu de la sesión, Xunta y Academia entamarán en comuña una espicha popular.

Esi sedrá el llau festivu. No estrictamente reivindicativo, la Xunta camienta que ye impresdincible una política llingüística “valiente y clara”, muncho más pallá de “fechos puntuales y d’alcordase del asturianu sólo nos díes de fiesta”. Asina lo defende el militante de la Xunta Xulio Casado, qu’amás reclama una normalización de la enseñanza de la llingua nos distintos niveles educativos y tilda de “intolerable” la non reconocencia de la validez de la especialidá de Filoloxía Asturiana.

Asinamesmo, a la Xunta abúltase-y imprescindible una presencia amañosa de la llingua asturiana na Alministración del Principáu y nos medios de comunicación, nun procesu alitáu polos poderes políticos.

Tamién te podria gustar