La Xunta lamenta que les direcciones del PSOE y PP se pongan d’alcuerdu p’acabar cola llingua

11 xunetu 10:43 2008 Imprimir

Nun comunicá que facía públicu esti día, la Xunta Pola Defensa de la Llingua lamentaba que les direcciones del PSOE y PP se pongan d’alcuerdu p’acabar cola llingua y facíalo con estes pallabres que reproducimos darréu:

“La propuesta d’artículu 4.u que la Federación Socialista Asturiana (FSA)presenta na Ponencia de la reforma estatutaria y que cuenta yá col apoyu del grupu parllamentariu del PP, ye un exerciciu tan escomanáu d’hipocresía, trilerismu políticu y autismu que produz vergüenza. La velocidá con que quieren resolver lo que pa ellos ye un trámite incómodu ye bien sintomática. Lo que proponen ye más de lo mesmo, pero adornao, dicho d’otra manera. Fabaraca, pero con muncha lliteratura. En resumíes cuentes, que d’oficialidá nada, qu’eso ye pa los ciudadanos y les llingües de primera, non p’Asturies.

Unos pocos dirixentes de los dos partíos políticos alcuerden afitar la marxinación llegal del asturianu y condenar a muerte al nuesu patrimoniullingüísticu. Fáenlo d’espaldes a la sociedá asturiana, robando la posibilidá del debate públicu incluso dientro de los sos propios partíos. Unos pocos dirixentes del PSOE y del PP imponen esti gravísimu determín primero de que pueda ser debatío pola so propia militancia y a pocos meses y selmanes de cellebrar los sos prósimos congresos. ¿Porqué tanta priesa? ¿Porqué tantu mieu a la democracia? ¿Porqué tantu mieu a la llingua asturiana?

De los tres apartaos nos que se reparte l’artículu que proponen, l’apartáu 2 ye una copia del que yá hai. L’apartáu 1 nun diz nada que nun sepamos yá: que l’asturianu y el gallego-asturianu son un patrimoniu y un valor de convivencia. ¿Y eso, pa qué val nel articuláu d’una llei? Más vergüeza produz que, depués de lleer los dos primeros apartaos y ver que nun hai nada nuevo en comparanza col anterior, el terceru fala d’una llei d’usu y promoción, ¡que yá ta aprobada en 1998, pero qu’agora va necesitar 2/3 de la Xunta Xeneral p’aprobala! Pa esti viaxe nun facíen falta les alforxes.

Les direcciones del PSOE y PP n’Asturies siguen cieges y sordes a les reclamaciones democrátiques d’un sector significativu de la sociedá que dicen representar. Los alcuerdos de los sos partíos a nivel estatal, onde falen de los beneficios del billingüismu pa la convivencia y el respetu, onde se dexa claro qu’oficializar les llingües propies nun provoca imposiciones sinón más llibertaes, equí nun valen. Eso de les llibertaes nun va colos asturianos. Pa les élites dirixentes nosotros somos ciudadanos de segunda y, la nuestra llingua tamién.

Tolo que nun seya garantizar llegalmente los derechos ciudadanos cola oficialidá ye un atentáu que fai recamplar que n’Asturies hai un déficit democráticu intolerable. Vivimos nun estáu onde unos ciudadanos ven reconocida la so llingua de manera oficial y otros, non. Eso ye indefendible pa cualquiera que se diga democrata y l’aristocracia que manexa los destinos del PSOE y PP n’Asturies va tener qu’esplicar por qué lo que val pa los demás nun val pa nós.

Yá tán clares les intenciones d’Ovidio Sanchez y Fernando Lastra xunto a los sos cómplices políticos: pretenden acabar con una llingua milenaria que les xeneraciones anteriores fueron tresmitiendo a les siguientes hasta llegar a nós. Lo que nos queda por saber ye si les bases, el conxuntu de la militancia d’estos dos partíos, quieren asumir la mesma responsabilidá énte la historia. Tán, los dos partíos, en procesos congresuales onde la soberanía política debería residir nos delegaos. ¿Van mirar pa otru llau? ¿Van dexar que se tome esta decisión primero de que la militancia pueda falar? ¿Piensen de verdá qu’insistiendo na mesma política pue recuperase una llingua que tamos viéndola desapaecer en tiempu real? ¿Nun ven que la siguiente reforma estatutaria, de siguir les intenciones d’esti grupín de dirixentes profesionales, va ser dientro de munchos y llargos años?. Pero principalmente, señores Ovidio Sánchez y Fernando Lastra: ¿de verdá piensen qu’un estatutu ensin oficialidá nun va cerrase en falso? ¿Piensen que con esta agresión van facer callar a un movimientu de reivindicación llingüística que cada día ye más ativu y más plural? Ye evidente que non, apuesten decidídamente pola vía de la imposición y de la confrontación social durante más y más años. Eso ye lo que vienen consiguiendo hasta agora y mientres apuesten por esta vía muerta va seguir siendo asina. Somos munchos miles de ciudadanos coscientes de los nuesos derechos y puen tar seguros que nun nos vamos dar nunca primero de llogralos”.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...