Portada Educación La Xunta entamó esti miércoles una campaña sensibilización nes escueles d’Asturies

La Xunta entamó esti miércoles una campaña sensibilización nes escueles d’Asturies

by asturnet

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLLA) entamaba a les 10 de la mañana d’esti miércoles una campaña de sensibilización col enseñu de la asignatura d’asturianu en primaria y secundaria faciendo una serie de visites a escueles públiques y concertaes onde se tean faciendo especialmente bien les campañes de matriculación y onde un porcentaxe mui altu d’alumnos y alumnes formen los grupos d’escolarización.

Nel casu concretu de La Corredoria 1, una escuela pública d’Uviéu, un 88% d’escolinos y escolines de primaria asisten a les clases de llingua asturiana con normalidá.

Nesta entrevista de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLLA) fecha col director del centru La Corredoria 1, Francisco Torres, “demostróse a les clares que, cuando hai apoyu na dirección d’una escuela, la matriculación na asignatura de Llingua Asturiana ye mui alta. La Corredoria 1 ye un colexu que ta nel cascu urbanu del norte d’Uviéu y onde, de 459 alumnos, 404 tán matriculaos na asignatura de Llingua Asturiana. La dirección de la escuela, que en tou momentu collaboró cola Xunta y valoró mui positivamante la iniciativa inxertada dientro d’esta campaña, fixo un repasu de la hestoria de l’asignatura nel centru queriendo falar primero de la importancia que tien el trabayu siguíu de más de diez años ufiertando l’enseñu d’asturianu pa qu’esti porcentaxe de matriculación seya tan altu”.

Según dixo Francisco Torres, “el papel del profesoráu, que n’Asturies ta cada vez más sensiblizáu cola necesidá de normalizar la materia, ye fundamental pa esplicar esti éxitu. Con un profesoráu que puxe por ello y una collaboración curiosa cola dirección del centru establécense los calces amañosos pa que pas y más, que, a la fin –como bien sorrayaba’l director–, son los que deciden matricular a los neños, tengan una visión completa de la importancia real que tien esta asignatura na educación de los sos rapacinos”.

La XDLLA quier dexar claro que n’Asturies, “en términos globales, la situación de la enseñanza d’asturianu nun ye tan bona como na escuela de La Corredoria, ente otres coses porque’l marcu llegal que regula la presencia de la llingua asturiana nel sistema educativu ye mui curtiu, probe y discriminatoriu, y por eso ye más claramente inaceptable que s’incumpla dende les alministraciones”.

Nel casu d’esta escuela d’Uviéu, ún de los aspectos más importantes d’esta campaña qu’entamamos de sensibilización y visibilización del enseñu d’asturianu “ye demostrar que ye una asignatura que pue impartise con normalidá y con una demanda pergrande”.

Nueves visites

Nestes selmanes van siguir faciéndose visites a otros centros públicos y concertaos qu’igual que’l de La Corredoria dexer bien claro qu’hai una demanda qu’espeya la sensibilidá presente na sociedá asturiana pa cola so llingua propia.

Esti fechu quier resaltalu la Xunta dientro de la campaña de denuncies que vien faciendo añu tres añu al empezar el cursu académicu, cola novedá d’apurrir, nesti cursu, exemplos d’escueles onde les coses se tean faciendo acordies cola llegalidá.

Tamién te podria gustar