La Xunta denuncia les “gravísimes declaraciones feches pola FSA” alrodiu de la llingua y la financiación

30 avientu 04:52 2008 Imprimir

La Xunta califica de debate falsu y interesáu la falta d’inclusión de la llingua na financiación autonómica y denuncia les gravísimes declaraciones feches pola FSA. La falta de protección llegal pal asturianu vuelve a dexalo fuera nuna oportunidá pa contar, como les demás llingues, con partíes presupuestaries específiques.

El portavoz de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, Xulio Casado, declaró esta mañana por cuenta de la polémica surdida pola non inclusión del asturianu na negociación de la financiación autonómica que “l’asturianu ye una llingua viva claramente discriminada que cuenta con un apoyu social bultable y que vive nuna situación total d’abandonu poles alministraciones públiques. Les declaraciones feches por Javier Fernández y l’actitú que caltién el Gobiernu asturianu namás se puen entender dende’l puntu de vista de querer acabar col nuestru patrimoniu llinguísticu a mediu plazu. El fechu de que se faigan los sordos sistemáticamente a los informes del Conseyu d’Europa o a les voces que dende dientro y fuera d’Asturies reclamen que s’adopten unes midíes urxentes y firmes pa parar el desaniciu del idioma propiu d’Asturies ye la demostración palmaria d’ello. Si nun se tomen estes midíes, al asturianu nun-y queden oportunidaes de vida como llingua d’usu común de los ciudadanos y ciudadanes. N’Asturies nun esiste nenguna d’estes ferramientes. Contamos con un sistema educativu que nun garantiza los derechos de los estudiantes, especialmente na enseñanza secundaria y na Universidá; los avances en toponimia son la mayoría de les veces papel moyao (nun hai más que ver la TPA pa dase cuenta); los ciudadanos siguen teniendo torgues a la hora d’espresase na so llingua cola alministración; la Llei d’Usu nun s’aplica na mayoría de los casos y, lo que ye pior, nin siquiera se contempla nos planes del Executivu actual; pa más esmolecimientu, la FSA y el Partíu Popular siguen faciendo declaraciones onde sorrayen que l’asturianu nun va ser una llingua oficial enxamás, si d’ellos depende”.

Xulio Casado quixo añadir al final de les sos declaraciones: “Llámanos muncho l’atención qu’al final lo que s’usa ye a la llingua como un arma política que val pa disputar les guerres internes del Executivu, cuando nin siquiera se pactó un camín medianamente curiosu pa la normalización del idioma na negociación pa formar parte del equipu que ta al frente de la política autonómica d’Asturies. Ye más que nunca necesario esclariar que la oficialidá ye necesaria pa la sobrevivencia de la llingua y non un comodín pa xugar la partida de la correlación de fuercies del gobiernu”.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...