Portada Sociedá La Xunta de Toponimia podrá elevar al Gobiernu los primeros informes definitivos a partir d’ochobre

La Xunta de Toponimia podrá elevar al Gobiernu los primeros informes definitivos a partir d’ochobre

by asturnet

N’ochobre, si hai conformidá de los ayuntamientos. La Xunta Asesora de Toponimia’l Principáu tará en disposición d’eleva-y nesa fecha al Conseyu de Gobiernu los dos primeros espedientes qu’estrenarán el procesu de recuperación de la toponimia tradicional, los qu’afiten los nomes de llugar de Carreño y El Franco. L’organismu asesor reunióse ayeri cola ausencia consumada de L’Academia de la Llingua, que yá anunciara’l so distanciamientu.

Acordies col procedimientu qu’establez la llei, la Xunta alcordó na so primer xuntanza depués del ‘parón’ veraniegu empobina-yos a los ayuntamientos de Carreño y El Franco los sos espedientes toponímicos, que yá tán pesllaos y que son los dos primeros informes ellaboraos pol organismu. Los dos conceyos tendrán agora un plazu d’un mes pa da-yos el preste a los espedientes o pa formular alegaciones.

D’esti mou, si los ayuntamientos tán conformes, los informes entenderánse aprobaos poles Corporaciones llocales afectaes y tarán llistos pa ser elevaos al Conseyu de Gobiernu a partir d’ochobre -un mes más si hai disconformidá-, lo que nun significa, ensin embargu, que pasen esi trámite darréu, yá que la Xunta de Toponimia estudia inda si someterá los espedientes a l’aprobación definitiva’l Gobiernu ún por ún o en grupos d’ellos.

Credibilidá

En tou casu, el secretariu de la Xunta y director de la Oficina de Política Llingüística’l Principáu, Ramón D’Andrés, vinculó a les clares la credibilidá del organismu con que’l Gobiernu asturianu aprebe y oficialice los topónimos que-y propón la Xunta de Toponimia “ensin retrasu nengún”. La potestá d’elevar los informes definitivos al Executivu, en forma de Decretu, correspuende-y por llei a la Conseyera de Cultura, la socialista Ana Rosa Migoya.

La Xunta Asesora de Toponimia analizó ayeri n’Uviéu los nomes de llugar de Llanes, conceyu cuyos topónimos quier afitar na so prósima reunión de trabayu, fixada pa mediaos de setiembre y na que l’organismu prevé abordar l’espediente de L.lena. Amás d’esos dos conceyos, y de los dos que yá tienen los sos espedientes pesllaos, la Xunta acumula les peticiones d’otros ocho municipios pa recuperar la so toponimia tradicional.

Nesi procesu nun participará L’Academia de la Llingua, qu’ayeri tuvo ausente por primer vegada nes reuniones de la Xunta de Toponimia y que yá anunciara, tal como adelantó Asturnews el pasáu 19 d’agostu, el so distanciamientu del organismu al considerar que’l llabor que-y correpuende nél “ya ta fechu y plasmáu” nel nomenclátor de conceyos, parroquies, pueblos y llugares editáu pola institución académica nel añu 2000.

El procesu pa recuperar la toponimia tradicional algama yá a la mitá de la población asturiana

Tamién te podria gustar