Portada Sociedá La Xunta celebra esti miércoles 25 años y presenta les actividaes d’aniversariu qu’entamen el dia 31

La Xunta celebra esti miércoles 25 años y presenta les actividaes d’aniversariu qu’entamen el dia 31

by asturnet

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana cumple esti miércoles día 21 de xineru 25 años y va desendolcar por mor d’ello un programa d’actividaes que se presentaba esti día a les 12 del mediudía cel Conceyu Abiertu n’Uviéu, na Cai Gascona, 12. Na presentación participaron Xune Elipe, María Xosé Martínez y Carlos Pulgar que dieron anuncia a los actos conmemorativos a cellebrar el sábadu 31 de xineru prósimu, nel Muséu de Belles Artes d’Asturies y les diverses actividaes programaes col motivu del aniversariu a lo llargo del 2009.

Güei 21 de xineru, la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana cumple 25 años. Nel mesmu día de güei nel añu 1984, fíxose nel Salón d’Actos del Muséu de Belles Artes d’Asturies l’Asamblea Fundacional de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana.

Les persones que participaron d’aquella punxeron en marcha un proyectu que cuayó. Una iniciativa plural na que cualquier persona enfotada na defensa del idioma pudiere axuntar esfuerzos independientemente de la so afinidá política o ideolóxica. Pa ello, la Xunta sería dende entós hasta agora una organización que solo tien ún únicu ámbitu d’actuación: el la defensa de la llingua asturiana, una organización independiente y apartidista, con vocación y capacidá pa xenerar consensos amplios na reivindicación de los nuesos derechos llingüísticos.

N’estos venticinco años venimos defendiendo que la llingua asturiana ye un patrimoniu común de tolos asturianos y asturianes, y qu’esi patrimoniu común nun pue ser instrumentalizáu nin capitalizáu por nenguna corriente política o idiolóxica. Asinamesmo, los derechos llingüísticos son derechos qu’hai que llograr pa toles persones que vivimos n’Asturies y por eso, toos debemos poder participar na so construcción.

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana ye una realidá afitada que cuenta con una estructura fuerte y estable, con capacidá d’actuar y visibilizar ente la sociedá asturiana les nueses demandes y propuestes. Una estructura complexa basada na participación de los y les activistes, que trabaya n’aries como’l mantenimientu de los locales, la financiación de la organización, la configuración de redes de comunicación, la toma de decisiones y el diseñu y realización de campañes.

La Xunta cuenta agora tamién con una estaya de mocedá, la Xunta Moza, que ye quien a facer rescamplar el conflictu llingüísticu ente la mocedá asturiano, n’ámbitos especialmente importantes como’l de los derechos llingüísticos na educación, y que tamién ye quien a mantener dalgo fundamental en cualquier organización: el relevu xeneracional de la militancia.

Güei festexense venticinco años y na Xunta creen que deben facelo, y la razón fundamental pa cellebralo ye que la Xunta tópase nel meyor momentu organizativu de la so hestoria, con capacidá y ganes pa siguir trabayando y construyendo na defensa d’esti idioma.

Por ello, a lo llargo d’esti añu 2009 van entamar delles actividaes especiales alredor d’esta conmemoración y van vincular a ello tamién, toes aquelles que vienen faciendo de manera estable añu tres añu: la movilización pola oficialidá del Día de les Lletres Asturianes, el Conciertu pola Oficialidá o la entrega de los Premios Andrés Solar.

El primer actu conmemorativu va facese’l prósimu sábadu 31 de xineru a les seis de la tarde, nel mesmu sitiu onde se ficiera l’asamblea fundacional de la Xunta que como dicíemos primero ye’l Salón d’Actos del Muséu de Belles Artes. Ellí va facese balance de los años d’historia de la organización, va acompañase la presentación cola proyección de vidios y imáxenes d’actividaes feches pola Xunta nesti tiempu; y tamién vamos cuntar cola actuación musical del cantautor asturianu Alfredo González. Una de les voces que más tán sonando nel panorama musical na nuesa llingua.

Al acabar la ceremonia va ufrise un pinchéu a los asistentes nel chigre de la Xunta, La Casa Posafuelles, que ta na Cuesta la Vega 10 d’Uviéu.

Pa esti actu conmemorativu, la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana quier facer un llamáu a la participación de toes aquelles persones qu’a lo llargo estos años militaron o collaboraron de dalguna manera cola organización. Tamién esperamos cuntar cola presencia de compañeros d’otres organizaciones y instituciones de defensa del asturianu, y d’aquelles otres d’otros ámbitos que comparten esfuerzos con nosotros nel Conceyu Abieru pola Oficialidá.

Tamién te podria gustar