La Xueza executa’l secuestru del llibru ‘Fariña’

by redacción asturnews | marzo 7, 2018 10:14 am

El Xulgáu númberu 7 de Collada Villalba executó esta selmana’l secuestru del llibru Fariña, el primer secuestru cautelar d’una obra escrita nuna década. ordenando a la distribuidora y a la imprenta la paralización de la so reproducción y distribución, nun nuevu atentáu xudicial escontra la llibertá d’información nel nuesu país.

Según confirmaron fontes de la editorial, unviaron los correspondientes burofaxes a la distribuidora y a la imprenta avisándo-yos de la midida. Na providencia consta que se paralice de forma inmediata” la reproducción y distribución” de Fariña, tantu “al traviés de vienta tradicional como vienta dixital”. Tamién se prohibe “llevar a cabu la traducción o tresformamientu de la obra y/o la so esplotación en cualesquier otra forma”. Amás, ordena’l depósitu temporal o secuestru” de los exemplares producíos por aciu la retirada del mercáu” de “aquellos que yá fueron oxetu de distribución al traviés de los medios enantes indicaos”.

Al respeutu, la editorial pidió al Xulgáu una “aclaración” por que determine “cómo tienen” que faer pa “cumplir lo ordenao”, sobremanera la última parte onde s’especifica que queda so la so “responsabilidá” el cumplimientu de la providencia. Estes fontes señalaron que’l secuestru producióse en “el peor escenariu posible” al “coincidir” col estrenu de la serie d’Antena 3.

El secuestru cautelar del llibru, a pidimientu del exalcalde d’O Grove (Pontevedra) José Alfredo Bea Gondar, supunxo una publicidá inesperao para esti trabayu bibliográficu del periodista Nachu Carreteru, publicáu en 2015. Desque se fixo pública la decisión del Xulgáu, la publicación escosó nes plataformes d’Internet los exemplares, y dende la editorial confirmaron un “repique bien importante” nes vientes.

El llibru podía adquirise en formatu dixital y en delles llibreríes al preciu habitual, pero n’aplicaciones de vienta de segunda mano empezó a vendese a precios cimeros a los 50 euros, llegando a algamar en dellos casos los 300 euros. Sicasí, la editorial ve como un factor negativu que’l secuestru produxérase coincidiendo col entamu de la emisión de la serie basada na obra de Nachu Carreteru y que pueda enllargase nel tiempu.

La primer edición de Fariña, qu’afonda sobro la hestoria del narcotráficu gallegu, publicóse en septiembre de 2015, y hasta febreru de 2018 publicárense diez ediciones, con un volume de vientes de más de 30.000 exemplares, contabilizaos hasta xineru de 2018. De manera anecdótica, el mesmu presidente del Gobiernu, Mariano Rajoy, emponderó la obra nuna carta unviada al autor del llibru. Sicasí, el exalcalde d’O Grove José Alfredo Bea Gondar demandó en xineru a Carreteru según a la editorial Llibros del KO por un posible delitu de vulneración del derechu al honor.

El de Fariña ye’l primer secuestru cautelar d’una obra escrita nuna década. L’últimu casu remontase al añu 2007 cuando’l xuez de l’Audiencia Nacional Juan de la Llamera ordenó “el secuestru” del últimu númberu de la revista satírica El Xueves por inxuries al entones sucesor de la Corona.

Source URL: http://asturnews.com/la-xueza-executal-secuestru-del-llibru-farina/