Portada Sociedá La XPDLA emite un comunicáu por mor de la concentración d’esti vienres

La XPDLA emite un comunicáu por mor de la concentración d’esti vienres

by asturnet

El vienres 5 d’ochobre, a les 11:30 hores, miembros de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana van concentrase ente la Xunta Xeneral pa recordar de manera simbólica la única reivindicación de tipu cultural que los partíos políticos mayoritarios, PSOE y PP, nun supieron nin quixeron resolver nestos últimos trenta años: el reconocimientu del asturianu como llingua oficial. Faise la concentración porque esa mesma mañana y nesi mesmu edificiu va constituise la ponencia pa la reforma del Estatutu d’Autonomía d’Asturies. Doce persones en nome de los partíos parllamentarios van negociar los términos del Estatutu que va rexir la vida política d’Asturies nos próximos años. La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana quier tar ehí pa recorda-yos a les persones que formen parte de la ponencia de reforma estatutaria que tienen que dase cuenta de que la sociedá asturiana quier más llibertaes y más derechos.

Depués de casi trenta años de reivindicaciones, colos partíos mayoritarios negando siempre la posibilidá d’igualar en derechos a los asturianos y asturianes colos ciudadanos del restu de comunidaes billingües del estáu, vuelve a presentase una oportunidá única: acabar d’una vez cola discriminación que vien sufriendo una parte importante de la nuestra sociedá, la d’aquellos que queremos falar la nuestra llingua, l’asturianu, ensin que naide nos eche p’atrás porque nun ye oficial. Nun somos menos que naide y negámonos a siguir siendo ciudadanos de segunda. Pa eso fai falta que nel Estatutu d’Autonomía l’asturianu sía oficial, igual que ya lo ye’l castellanu. Nun se trata d’imponer nada a naide: trátase de dar derechos a los que nun los tienen reconocíos. Los que falamos asturianu, los que queremos que se siga falando n’Asturies nel futuru, sabemos que nenguna llingua pue sobrevivir si nun ye llegal, si los poderes públicos nun favorecen que s’use con una política clara de normalización social. Malamente pue ser normal una llingua que malpenes apaez nos medios de comunicación, que nun usen les autoridaes, que nun se ve escrita, que nun ta nes escueles más que de manera testimonial y que, como tamos viendo colos casos de discriminación que se tán dando últimamente, nun dexen usar en cualquier circunstancia y ante cualquier organismu.

La reforma del Estatutu d’Autonomía ye’l momentu pa poner les bases pa la recuperación de la nuestra llingua reconociéndola como llingua oficial. Queremos un Estatutu pa tol mundu: nun queremos un Estatutu pa unos pocos. Nun queremos un Estatutu escluyente y discriminatoriu. Ye hora de que los partíos mayoritarios, PSOE y PP, garren la responsabilidá de poner solución a un problema que va siguir abiertu mientres nun se reconozan los derechos llingüísticos de los falantes d’asturianu.

Tamién te podria gustar