Portada Política La XPDLA critica “l’escezu” del asturianismu de Xovellanos per parte de los políticos asturianos

La XPDLA critica “l’escezu” del asturianismu de Xovellanos per parte de los políticos asturianos

by asturnet

La Xunta pola Defensa de la Llingua criticó ayeri al traviés d’un comunicáu la “hipocresía del PSOE” y por mor de les declaraciones de los políticos asturianos nel homenaxe a Xovellanos celebráu na plaza del 6 d’agostu de Xixón, esti mesmu día y n’alcordanza de la torna del xixonés más ilustre a la ciudá dempués del so encierru forzosu en Mallorca. Nel actu tuvo l’alcaldesa de Mallorca, Aina Calvo, que defenió la visión plurar que tenía Xovellanos d’España, llegando a deprender catalán nel so esiliu balear. Sicasí, los políticos asturianos “escaecieron” la defensa continua del asturianu del ilustráu, que la usaba nos sos escritos, pa la que planificó un diccionariu, gramática y una Academia, ente otres cuestiones.

Al traviés d’una nota de prensa, la Xunta solliñó que “mientres l’alcaldesa de Palma argumentó a favor de la diversidá llingüística y del catalán, homenaxeando a Jovellanos, los representantes asturianos nun tuvieron la dignidá de mencionar que’l pensador asturianu yera un defensor de la llingua asturiana”.

D’esta manera, pa la Xunta “l’homenaxe convirtióse nun insultu a la figura del pensador xixonés y del so compromisu con Asturies.

Tamién te podria gustar