Portada Sociedá La XPDL critica l’usu ellectoralista que tan faciendo del asturianu PP y PSOE

La XPDL critica l’usu ellectoralista que tan faciendo del asturianu PP y PSOE

by asturnet

“La oficialidá nun pue ser un arma pa tirase a la cabeza unos a otros, sinón que ye un asuntu de derechos ciudadanos, un tema ensin resolver dende hai 30 años que sigue ehí”. Nestos terminos se pronunció la Xunta Pola Defensa de la Llingua Asturiana sobre l’usu ellectoralista que, al so xuiciu, tan faciendo del asturianu PSOE y PP nesta precampaña. Según denuncia XPDL nun comunicáu, esta situación nun beneficia en nada a algamar el consensu necesariu pa la defensa de los derechos de los asturfalantes.

El centru de les crítiques de la Xunta foron les declaraciones cruciaes ente Gabino de Lorenzo y Jesús Gutierrez alredor de la oficialidá. XPDL reprocho-yos la so actitú al candidato popular; “Gabino de Lorenzo, sigue cola so táctica de facer cantos d’amor al asturianu, pero ensin demostralo más allá de detalles anecdóticos”, y tamien al socialista; “Ye tanta la perceguera que-y da l’asturianu fuera de los ámbitos de la casa y del chigre que, cuando lu ve usase pa falar de política, Gutierrez ya se pon nerviosu”.

La Xunta tuvo asimesmo pallabres de rempuesta pa les actitudes pa col asturianu de la FSA y del diputáu popular Joaquín Arestegui, quien haz bien poco volvió a poner enriba la mesa’l tema de la obligatoriedá. Nesti sen, XPDL respuende-y con una entruga, ¿Va atravese Arestegui a falar d’obligatoriedá a los sos compañeros de Galicia y Valencia, comunidaes con abondos años de Gobiernu popular y onde les sos llingües son oficiales?”.

Tamién te podria gustar