La XDLA llama a los fechos depués de 100 díes de Gobiernu

26 ochobre 10:47 2011 Imprimir

Esti 24 d’ochobre cumpliéronse 100 díes del nomamientu de les persones responsables de les conseyeríes del nuevu gobiernu asturianu. Y dende la Xunta pola Defensa de la Llingua quieren facer un analís de los resultaos de les oportunes entrevistes cola Conseyera d’Educación y col Director Xeneral de Política Llingüística, responsables directos del enseñu y de la normalización social de la llingua asturiana, pa tresmiti-yos les correspondientes demandes “pa facer frente a la situación actual de marxinación y falta de derechos”. Les impresiones que treslladaron na XDLLA a los medios de la que salieron d’aquellos conceyos foron relativamente positives. Pero nestes feches, “ta caducando aquel marxe d’enfotu”, y por mor d’ello dicen querer “empezar a ver midíes y fechos concretos que confirmen qu’aquelles impresiones primeres nun yeren namás fumu”.

Ye’l momentu de los fechos pala XDLA: “ye’l momentu de saber si tamos o non énte l’enésimu engañu al asturianu y a los derechos de los falantes. Ye’l momentu p’alcordase de la llacerosa situación que sufre l’idioma nel sistema educativu, nos medios de comunicación y na propia Alministración. Ye’l momentu pa que les Alministraciones a lo menos tengan a bien dar cumplimientu al marcu llegal vixente. Ye’l momentu de que los falantes d’asturianu dexen de sentise y de ser ciudadanos de segunda; y pa eso fai falta que paren les declaraciones d’intenciones baleres, les dilaciones, los xuegos florales, los cálculos interesaos y les estratexes electoralistes”.

Nuna nota de prensa asoleyada esit día, la XDLLA reflexona que “nunos tiempos complicaos no económico como nos que tamos, nun podemos consentir que los recortes sían una sida pa la vulneración de los derechos de les persones nin pa los incumplimientos de la llei. Hai que recordar que la gran mayoría de midíes normalizadores, con voluntá política, tienen un coste cero pa los presupuestos y la ciudadanía: cumplir les lleis, respetar la toponimia oficial, visualizar el idioma nos medios y na Alministración pública, nun suma nengún gastu y sí amiesta derechos, oportunidaes y desarrollu. Pa esto namás hai que tener presente, nes acciones de gobiernu, la importancia d’un patrimoniu fundamental de tola ciudadanía que, pola so fraxilidá, necesita d’un compromisu inequívocu na so difusión per toles cañes de les alministraciones, los medios de comunicación y el sistema educativu”.

Pala Xunta Pola, “llevamos bien d’años viendo pasar gobiernos, conseyeríes, direcciones y oficines…. y vamos siguir viendolos pasar porque la llingua asturiana siempre ta ehí, la llingua sigue y lo que cuenta ye lo que se fai mientres se ta en cargu. La llingua ta ehí siempre, pero amenazada polos mesmos peligros: falta d’igualdá xurídica, de presencia na vida pública, de normalidá na enseñanza y nos medios de comunicación, falta de visibilización na Alministración… Si se sigue ensin facer nada, dexando’l tiempu pasar, faciendo dexación de funciones, la complicidá y culpabilidá pa cola agonía del idioma va ser la mesma que la de munchos responsables anteriores que tampoco quixeron o supieron da-y la vuelta a esta desastrosa situación”.

La nota de prensa de la XUnta Pola fina diciendo que “ye un tiempu pa pensar, pero tamién pa cumplir, pa facer… Cumplir les lleis y decretos que nos asisten y que, sistemáticamente, la propia Alministación desprecia y inora. Facer y tomar les determinaciones que faigan que la llingua asturiana tea presente con normalidá en tolos aspectos de la vida pública y que la población que s’espresa nella tenga asegurada la so igualdá xurídica al traviés d’un marcu d’oficialidá nel Estatutu d’Autonomía”.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...