La XDLA esixe una planificación llingüística na RTPA

La XDLA esixe una planificación llingüística na RTPA
16 09:26 2015 Imprimir

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana considera imprescindible que la RTPA cuente con una Dirección de Planificación Llingüística que garantice la execución de les midíes sobre los medios de comunicación públicos.

La propuesta de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) empobinase a garantizar les midíes incluíes nel Plan de Dignificación del Asturianu y nel Alcuerdu d’Investidura ente PSOE y IX. Sigún la XDLA pa cumplir con esto val “cola tresformación d’una de les direcciones que lleven cuatro años ensin responsable, circunstancia que demuestra que nun son necesaries. Ye’l casu de la dirección d’Antena, la de Rellaciones Corporatives y la de Comunicación”.

La dirección de Planificación Llingüística de RTPA nueva habría d’encargase, na opinión de la Xunta, “d’impulsar l’usu de la llingua asturiana nes emisiones, mirando pola calidá tanto en términos normativizadores como normalizadores. Esta dirección resulta imprescidible pa cumplir los compromisos de la investidura, especialmente desque se confirmó l’ausencia de persones comprometíes colos derechos llingüísiticos na dirección xeneral y na mayor parte del Conseyu d’Alministración nuevu”.

Nesi sentíu, la organización recuerda que nel alcuerdu d’investidura d’Aragón, el candidatu socialista foi escoyíu presidente col compromisu de medrar la presencia de les llingües propies na televisión y yá se tán dando pasos concretos nesi sentíu. Otra manera, en Baleares depués del cambiu de gobiernu, la Dirección Xeneral de Política Llingüística y la radiotelevisión autonómica, IB3, alcordaron un cambiu nel modelu llingüísticu de la canal, cuestión que se lleva faciendo dende setiembre d’esti añu.

Loading Facebook Comments ...