Portada Comunicación La XDLA esixe a RTPA una mayor inversión n’asturianu

La XDLA esixe a RTPA una mayor inversión n’asturianu

by asturnet

Nun duru comunicáu asoleyáu esti día, la XDLA esixe a TPA que la inversión realizada nel 2013 na producción d’esta serie, se destine anguaño pa rodar ficción n’asturianu, dalgo que tovía nun fixo TPA a pesar del éxitu nel restu de cadenes autonómiques, que siempre queden como líderes d’audiencia nos sos respectivos territorios. De la quincena de programes estrenaos nesti 2014, nengún tien como llingua vehicular la llingua propia del país.

Esta selmana diose a conocer que la TVG va rodar una temporada nueva de la serie El Faro, producción qu’anque taba rodada en Galicia y en gallegu contaba cola participación de TPA. Sicasí, depués de les critiques de la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) y de que la sociedá diera’l llombu a la serie –llegó a un 0,1% d’audiencia en dalgún capítulu-, la canal pública refugó sofitar económicamente la temporada segunda d’El Faro.

Por eso, la XDLA esixe a TPA que la inversión realizada nel 2013 na producción d’esta serie, se destine anguaño pa rodar ficción n’asturianu, dalgo que tovía nun fixo TPA a pesar del éxitu nel restu de cadenes autonómiques, que siempre queden como líderes d’audiencia nos sos respectivos territorios.

La realización de productos asina pola TPA, amás d’ayudar a xenerar datos bonos d’audiencia, repercutiría na economía del nuestru territoriu al ayudar a promover una industria audiovisual autóctona. Sicasí, la cadena tovía nun fixo un apueste poles series de producción propia, pola emisión d’obres de teatru o pol doblaxe al asturianu de ficción ayena, dalgo qu’ayudaría a xenerar puestos de trabayu y al nacimientu d’un texíu audiovisual nel país. Ye de reseñar que de la quincena de programes estrenaos nesti 2014, nengún tien como llingua vehicular l’asturianu, dalgo que muestra l’inclumientu que fai la cadena de la llexislación vixente, qu’establez que TPA tien qu’usar y promover el nuestru idioma.

Tamién te podria gustar