Portada Sociedá La XDLA denuncia que’l Centru Niemeyer nun permite la celebración del XXV Conciertu pola Oficialidá

La XDLA denuncia que’l Centru Niemeyer nun permite la celebración del XXV Conciertu pola Oficialidá

by asturnet

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana celebra dende va 25 años el Conciertu pola Oficialidá. Esti cuartu de sieglu conviértelu nún de los festivales musicales de más tradición y trayectoria de los que se faen n’Asturies. Dende la organización espliquen como “el valir simbólicu” que tien l’acontecimientu pa la música asturiana y la reivindicación llingüística-yos fíxo pensar nuna vuelta a la ciudá que lu vio echar a andar allá pel añu 1989; y ye que foi Avilés l’escenariu d’aquel primer conciertu de reivindicación de la oficialidá. Sicasí, el Niemeyer nun permitió celebralu na so esplanada, lo que dende la Xunta ven como “un vetu ridículu y prevaricador”.

La Xunta pensare nesti espaciu “qu’al paecer del so diseñador habíen tar abiertos a la participación del pueblu”. Pero denuncieen que “bien se sabe qu’una cosa ye la teoría y otra la visión más prosaica de los nuestros próceres y allegaos”.

“Cuando nos entrevistemos colos responsables directos de facer posible’l disfrute de la instalación, viemos bien rápido la ideoloxía real que’l poder tresmite a esti tipu de, como-yos dicen, “contenedores culturales”: nun se busca la igualdá o la participación, sinón simplemente la fachada, l’apariencia o asonsañamientu brutu”, espliquen. En definitiva, punxeron lo que al Xunta califica de “sides pa nun dicir que nun queríen actos reivindicativos de la oficialidá: nun había feches, yera demasiao tarde, yá se reunió’l patronatu…, pero si-yos viniere la propuesta de cualquier estrella, reconocieron, yá lo iguaben pa que pudiere actuar en pocos díes”.

Pa la Xunta “al final, dalguna utilidá habíen tener estos mausoleos faraónicos de la castra política asturiana: son los que meyor van falar nel futuru de la so ideoloxía escarniada: en nome de la cultura y la participación xenérase un discursu y unes polítiques que tienen como resultáu un decoráu de cartón-piedra pa favorecer y, sobre too, xustificar l’apartheid y llavar l’auto-odiu”.

Tamién te podria gustar