Portada Comunicación La XDLA crítica la política de programación diglósica d’Antonio Virgili

La XDLA crítica la política de programación diglósica d’Antonio Virgili

by redacción asturnews
Antonio Virgili, director de la RTPA

Más de seis meses depués de la renovación nel cargu d’Antonio Virgili, director xeneral de RTPA, la Xunta Pola Defensa de la Llingua diz ver ” los primeros resultaos de la xestión d’una persona que diz ser “partidaria” del asturianu: la programación n’asturianu ta baxo mínimos -más baxo mínimos de lo que yá taba-, nun existe programación infantil y xuvenil n’asturianu y hai añu y mediu que nun se dobla nenguna película al asturianu”.

Pa la Xunta Pola Defensa de la Llingua, “otru tanto se pue dicir de la RPA, onde la presencia del nuestru idioma y la nuestra música ocupa tantu espaciu como’l que-y dedica cualquier emisora de Madrid qu’emite en desconexón p’Asturies. Mentanto, la producción cultural nin asoma nos TPA Noticias, que son siempre en castellanu, menos na Selmana de les Lletres, onde s’usa l’asturianu pa falar del asturianu y ehí acabó esti añu la programación especial”.

Nos conteníos en castellanu de la programación “usase l’idioma -o lo que’l presentador de turnu entiende que ye asturianu, que pue ser falar con verbos compuestos pero dicir ye y acabar les palabres en -ina, too ello mentes los gráficos van en castellanu-d’una forma diglósica, como una manera d’averase al espectador, pero dando la sensación de que l’asturianu nun ye una llingua; ye una manera de falar con determinaes “palabrines” diferentes del castellanu, que, nel fondu, ye la llingua seria, la que va”l.
Un exemplu d’esto ye la última estrena de RTPA: La batalla de los pueblos, “un formatu televisivu d’éxitu nos noventa -parez que n’Asturies vamos siempre con retrasu y non solo nes coses de los derechos llingüísticos y de los medios de comunicación públicos-. Nesti espaciu, incúmplese sistemáticamente la toponimia oficial y l’asturianu namás qu’aparez pa llamar les pruebes, con palabrines mui nuestres como xata o patatines. Pruebes, por cierto, tan identitaries como un güe con pintes -pa da-y un toque astur de vaca frisona- y un paisanu enriba con una montera picona. Too ello mentes la presentadora diz que ponga la montera, “como buen asturiano”. La TPA siempre dando exemplu d’asturianía”.

Hai que recordar qu’esti espaciu ye ún de los más caros producíos hasta la fecha pola RTPA, “a lo qu’hai que sumar la creación de tres cargos directivos nuevos pal equipu d’Antonio Virgili. Parez que la prórroga presupuestaria namás ye sida pa Virgili si se fala de normalizar l’asturianu, de contratar a productores del país o de facer doblaxes, pero les perres nun importen si ye cuestión d’ayudar a les empreses afines y de meter más cargos na dirección. Too esto mentes la Dirección Xeneral de Planificación Llingüística y Normalización, que tien venti veces menos presupuestu que RTPA, entamó y pagó un cursu d’asturianu pa los trabayadores de la cadena”.

Tamién te podria gustar