Portada Comunicación La XDLA critica la participación de TPA na serie “El Faro”

La XDLA critica la participación de TPA na serie “El Faro”

by asturnet

La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) quier mostrar la so preocupación pola participación de la televisión pública asturiana (TPA) na producción de la serie El Faro, realizada mayormente con medios gallegos y que se ta rodando en castellanu y gallegu na comunidá vecina. La TPA participa na producción d’esta serie, rodada en Galicia con profesionales del país vecín, polo que ta renunciando a los sos principios de defensa del sector audiovisual y la cultura d’Asturies.

Pa la organización, que TPA financie un productu asina incumple los sos principios de defensa del texíu audiovisual asturiano y de promoción del idioma propiu. La XDLA señala qu’ún de los oxetivos básicos de cualquier televisión autonómica ye preservar la identidá de la comunidá a la que se dirixen y énte la que respuenden, polo que nun tien xacíu nengún financiar una serie que nun respuende a los principios de defensa y promoción de la llingua y de la identidá cultural d’Asturies.

La XDLA recuerda que les cadenes autonómiques tán apostando nos últimos años pola producción de series de ficción que, depués de los deportes, dan les audiencies mayores a estes emisores. El so éxitu vien marcáu pola identificación del públicu na pantalla al traviés d’elementos qu’ayuden a la construcción de la identidá cultural, amás de responder a un propósitu doble: l’interés económicu de poner los pegollos d’un sector audiovisual, per un llau, y ameyorar la imaxe de la televisión como símbolu de madurez, per otru. Por eso, la participación de TPA nesta serie, con una ambientación que refuga les referencies a una idiosincrasia concreta, respuende a la política cultural de la FSA, caracterizada pol complexu d’inferioridá y l’odiu a lo propio.

A too ello, hai qu’amestar que’l rodaxe d’El Faro recibió les critiques de la Coordinadora de Profesionais do Audiovisual Galego por precarizar el sector con salarios inferiores al conveniu, una crítica que recibió l’apoyu de 23 entidaes asemeyaes del Estáu español. La XDLA recuerda que TPA tovía nun fixo un apueste poles series de producción propia y pol doblaxe al asturianu de ficción ayena, dalgo qu’ayudaría a xenerar puestos de trabayu y al nacimientu d’un texíu audiovisual nel país. Sicasí, TPA paga’l rodaxe d’una telenovela en castellanu producida n’otra comunidá y que nun van dar trabayu a nengún asturianu. Hai que recordar les necesidaes y carencies coles que s’alcuentra’l sector audiovisual n’Asturies, amás de la escasez de formatos n’asturianu dientro de la programación de la canal pública –el porcentaxe d’emisión na nuestra llingua nun llega nin al 5% a pesar de les audiencies altes-.

Pa l’asociación cultural, con iniciatives asina, la dirección de TPA ta contribuyendo a que la cadena dexe de tener sentíu, renunciando a fomentar l’idioma y el sector audiovisual d’Asturies, porque nin TVE nin Tele 5 tán obligaes pola llei a producir series n’asturianu, dalgo que TPA sí que tendría que facer. Hai que recordar qu’hasta la so integración en RTPA, la Productora de Programes del Principáu (PRODA) realizó unes cuatro hores de ficción en llingua asturiana, ente elles mediumetraxes de 30 minutos de duración como Paisaxes con figura, Carreteres inciertes o L’aire de les castañes. Tampoco nun se pue dexar de reseñar l’exitu de la web-serie Chatarrona, que, producida por Publicaciones Ámbitu, tuvo 20.000 visites nuna selmana. La emisión de productos asina en TPA, amás d’ayudar a xenerar datos bonos d’audiencia, repercutiría na economía del nuestru territoriu al ayudar a promover una industria audiovisual autóctona. Apostar por otra cosa ye malgastar el presupuestu d’una canal que pagamos tolos asturianos, que ye l’audiencia a la que TPA tien que responder y atender.

Nota de prensa de la XDLA

Tamién te podria gustar