Portada Política La XDLA critica duramente’l discursu nel Debate d’Orientación Política de Javier Fernández

La XDLA critica duramente’l discursu nel Debate d’Orientación Política de Javier Fernández

by asturnet

Esti martes 9 d’ochobre, Javier Fernández, presidente d’Asturies, intervenía na Xunta Xeneral nel Debate d’Orientación Política del 2012 y facía un repasu a les llinies d’actuación del Gobiernu pa los próximos meses. La Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana (XDLA) quier llamar l’atención sobre les referencies que fixo a la reforma del Estatutu d’Asturies y sobre les referencies que nun fixo a la situación de la llingua asturiana.

Fernández tuvo una referencia inesperada pa la reforma estatutaria, teniendo en cuenta que tanto’l so partíu (FSA-PSOE) como’l PP encargáronse de dexala en vía muerta y enterrada dende’l 2008. Fiel al so estilu, Javier Fernández sacó’l tema al debate políticu y públicu colos condicionantes del “despachu rápidu” y del “amagüestu ensin lluz nin taquígrafos”. Y amás fíxolo usando siempre’l pasotismu y la dexadez que determinada clas dirixente asturiana utiliza sistemáticamente como táctica de desprestixu del textu llegal más importante d’Asturies. Y ye que, nun lo hai qu’escaecer, l’oxetivu principal ye facer a tola sociedá asturiana partícipe y cómpliz de la deriva de les últimes décades que, en cuenta d’afitar el futuru d’Asturies, dedicóse a la negación de sí mesma y a enanchar les sos dependencies.

Dientro d’esti panorama, a la XDLA nun-yos estraña “la sistemática falta d’alusiones a la llingua asturiana y a la so oficialidá. La reividicación del estatus d’oficialidá pa la nuestra llingua vien siendo ún de los movimientos sociales más importantes de la historia comtemporánea d’Asturies. Ye más: ye l’únicu que nos últimos trenta años tuvo esixendo na cai les reformes estatutaries, esixendo la oficialidá, plantando cara a los partíos gobernantes y a la so fiel oposición interesadamente inoperantes y calculadamente agalbanaos”.

Pa la Xunta tamién foron bien calculaes les ausencies de referencies al asturianu nel terrén d’Educación y Cultura, teniendo en cuenta que Fernández encabeza un Gobiernu que ta siguiendo la “tradición” de proponer el caos y la dexación na xestión de la enseñanza de la llingua asturiana, y l’arrequexamientu y la inoperancia nel desarrollu de polítiques llingüístiques afayadices que traten de dar futuru al nuestru idioma. Sabemos qu’a él nun-y da más, pero hai una parte importante de la sociedá a la que sí-y da más por más que se ximielgue la pantasma de la crisis como coartada pa too.

Polo tanto, decíen esti día nun comunicáu de prensa “nun nos queda otro que denunciar esti discursu vacíu y negador de la realidá y esixir un tratamientu de la llingua asturiana acordies cola so importancia na vertebración del futuru d’Asturies, planificando y comprometiéndose a facela visible y normal na alministración, na educación, nos medios de comunicación…”

De la mesma manera, la Xunta Pola nun va dexar d’esixir la oficialidá de la llingua asturiana y un Estatutu que la recueya: “Si dalgún sentíu tienen les reformes estatutaries ye’l de reconocer derechos fundamentales de la ciudadanía y non negalos”.

Tamién te podria gustar