Portada Comunicación La XDLA anuncia un informe pa reclamar una programación infantil en llingua asturiana na RTPA

La XDLA anuncia un informe pa reclamar una programación infantil en llingua asturiana na RTPA

by asturnet

El sábadu 23 de payares, a les 12.00 hores, coincidiendo colos actos del Festival Internacional de Cine de Xixón, la Xunta pola Defensa de la Llingua (XDLA) convoca una charla-presentación na Llibrería Paradiso, na cai La Mercé, 28, de Xixón, na que va presentar un “Informe sobre la necesidá d’una programación infantil n’asturianu en TPA” col que quier afitar la importancia de la programación empobinada a la reciella y que vien a completar l’informe sobre l’usu del asturianu nel Ente que presetare esti añu.

Na charla d’esti sábadu va participar Carlos Pulgar, portavoz de la Xunta pola Defensa de la Llingua, Toño Caamaño, actor y director de doblaxe y Milio R. Cueto, profesor y escritor de lliteratura infantil y xuvenil.

Nel informe que sobre l’usu del asturianu na TPA presentare esti añu 2013 la Xunta Pola, dexábase bien a les clares que naprogramación de TPA tamién rescampla l’ausencia de programación infantil n’asturianu, “lo que convierte a la TPA na única televisión europea d’una comunidá billingüe que nun emite programación pa los más neños nel idioma propiu”. Por exemplu, nes demás autonómiques del Estáu, TVG2 (Galicia) y Canal 9 2 (País Valencianu) dediquen cuasi’l 25% de la emisión a la programación infantil na llingua propia, mentes qu’en Cataluña y País Vascu hai canales dedicaes dafechu a la mocedá.

Nel 2010, la XDLA entamó una campaña de mailing pa esixir a la dirección de RTPA una mayor presencia del asturianu n’otros ámbitos que nun foren los puramente culturales, amás del respetu a la toponimia oficial, que taba empezando a recuperase pero que nun s’usaba nes emisiones. Pidíase una presencia digna de la llingua asturiana con programes de toa triba, poniendo l’enfotu na programación infantil, nos informativos y nes tresmisiones deportives.

Informe sobre l’usu del Asturianu na TPA presentáu esti añu

Tamién te podria gustar