Portada Educación La Universidá ye’l centru d’investigación del Principáu con más proyectos europeos activos

La Universidá ye’l centru d’investigación del Principáu con más proyectos europeos activos

by redacción asturnews

La Universidá d’Uviéu ye’l centru d’investigación del Principáu d’Asturies con un mayor númberu de proyectos europeos activos. Nueve d’ellos diéronse a conocer ayeri mientres la primera de les xornaes ‘La Universidá d’Uviéu n’Europa: Casos d’ésitu n’investigación’.

La cita dedicase a los proyectos enmarcaos nel programa Horizonte 2020, del cual la Universidá d’Uviéu llogró’l 17,2% del fondu de 47,5 millones d’euros, lo que la convierte de la mesma na entidá rexonal que más fondos captó.

Mientres la so inauguración, el vicerrector d’investigación, José Ramón Grueso, resaltó que «el personal investigador de la Universidá d’Uviéu, amás de pola so elevada cualificación, caracterizar por desenvolver una actividá bien intensa y granible a pesar de les dificultaes coles que s’enfrenta». Por ello, dixo, «debemos congratulanos por tener bien bonos investigadores en tolos ámbitos». Estes bones palabres viéronse reforzaes cola esposición de les distintes investigaciones que se realicen a nivel européu.

Una de les más destacaes ye’l proyectu ‘Break biofilms’ (Ruempe los biofilms), que coordina Carmen Blanco López y llogró un financiamientu de más de cuatro millones d’euros. Tal que esplica la coordinadora, los biofilms son «comunidaes de bacteries que s’asienten sobro superficies y segreguen una matriz que les protexe de deterxentes y productos que los podríen erradicar». Estos microorganismos causen más del 80% de les infecciones n’humanos, sían en quirófanos o en plantes de procesamientu de los alimentos. Tamién pueden causar problemes na agua potable y en depósitos de fuel. Con esti proyectu, nel que participen delles universidaes europees, y l’Institutu de Productos Lácteos del CSIC, Asincar o’l Centru Européu d’Empreses ya Innovación d’Asturies, va crease una rede multidisciplinar que va formar a quince doctorandos p’afondar nel mecanismu de formación de los biofilms, el desenvolvimientu de tecnoloxía pa detectalos dende la so formación o de nuevos nanomateriales que prevengan la so apaición.

Un grupu d’economistes de la Universidá d’Uviéu participa tamién nel proyectu ‘Imajine’, qu’enceta les desigualdaes territoriales dientro de la Unión Europea. Emplegando técniques d’estimación estadística, el investigadores llograron conxugar delles fontes d’información pa llograr indicadores socioeconómicos a escala local y producir mapes de desigualdaes y probeza.

Tamién te podria gustar