Portada Sociedá La Universidá programa por primer vegada dos cursos especializaos de llingua asturiana pa periodistes

La Universidá programa por primer vegada dos cursos especializaos de llingua asturiana pa periodistes

by asturnet

Capacitar a los profesionales de los medios de comunicación nel usu de la llingua asturiana. Con esi oxetivu convoca la Universidá d’Uviéu, dientro de la so ufierta d’Estensión Universitaria, dos cursos especializaos que se cellebrarán na seronda n’Uviéu y Xixón y que suponen la primer incursión de la institución académica na formación de periodistes n’asturianu. L’últimu monográficu con validez oficial de llingua asturiana pa trabayadores de los medios desendolcóse hai agora 17 años.

N’aquella ocasión, la Oficina de Política Llingüística’l Principáu, L’Academia de la Llingua y les asociaciones profesionales de la prensa entamaron un cursu de llingua asturiana pa comunicadores centráu en conteníos sociollingüísticos, gramaticales, de torna de testos y de práctica periodística, con un preciu de matrícula de mil pesetes y una duración de 24 sesiones.

Agora, la Universidá estrénase na convocatoria na formación de periodistes n’asturianu y plantega dos cursos estremaos. El primeru d’ellos cellebraráse del 1 d’ochobre al 13 de payares baxo la denominación ‘Cursu de llingua asturiana nel ámbitu de la información y comunicación’, con un preciu de matrícula de 81 euros -pero reducíu nun 40 por cientu acordies con una subvención de la Dirección Xeneral de Política Llingüística’l Principáu- y un plazu d’inscripción del 9 al 23 de setiembre.

Dirixíu por los profesores universitarios Xulio Viejo y Ramón D’Andrés, el cursu empobínase preferentemente a periodistes titulaos o profesionales de los medios de comunicación con esperiencia, ya incorpora conteníos de gramática, rexistros comunicativos y asturianu faláu y escritu, con Pablo Texón, Xosé Nel Comba y Fernando Álvarez Balbuena como profesores.

El segundu de los monográficos denomínase ‘Cursu especializáu de comunicación audiovisual nes situaciones de minorización llingüística’ ya impartiráse del del 26 de payares al 22 de xineru, con una matrícula de 81 euros que podrá formalizase del 29 d’ochobre al 11 de payares. Ente los docentes qu’exercerán de profesores nel cursu -que quier formar a periodistes nel usu d’asturianu en radio y televisión- figura Próspero Morán, director d’Asturnews, que participa nel monográficu en calidá de profesor de la Universidá Carlos III de Madrid.

Les 30 hores llectives de caún de los cursos impartiránse na tarde de los vienres na Facultá de Filoloxía d’Uviéu y los sábados pola mañana nel Antiguu Institutu de Xixón. Pesie a que los dos cursos plantegaos n’Estensión Universitaria nun xenererarán créitos homologables de llibre configuración, los alumnos qu’acrediten una asistencia d’a lo menos el 80 por cientu de les sesiones programaes recibirán un certificáu oficial.

Programa de los cursos na web de la Universidá d’Uviéu

Tamién te podria gustar