Portada Educación La Universidá d’Uviéu usa un sistema para xixilar el plaxu

La Universidá d’Uviéu usa un sistema para xixilar el plaxu

by redacción asturnews
Foto: José Antonio Carretero (https://www.flickr.com/photos/jose1969/)

Dende finales del cursu pasáu los profesores de la Universidá d’Uviñeu yá cunten con un aliáu na xera de xixilar que nun haya plaxu nos trabayos del alumnáu. Llámase ‘Urkund’ y ye un sistema que dexa detectar testos que nun respeten les normes relatives a la propiedá intelectual sobro’l plaxu.

Desque internet ye una de les principales fontes de busca d’información para la realización de los trabayos académicos, los casos de plaxu amontáronse. Asocede que, dacuando, los alumnos incurren nél de forma inconsciente. Y sabedores de lo que taba asocediendo, una gran parte de el profesores de la institución académica asturiana demandaben cuntar con una ferramienta cola que tratar de echar la recuarta a estos casos, una aplicación que-yos dexara tener la certidume de que los trabayos que teníen qu’evaluar fueren orixinales.

Dende finales del cursu pasáu yá cunten con un aliáu nesta xera. Llámase ‘Urkund’ y ye un sistema que dexa detectar testos que nun respeten les normes relatives a la propiedá intelectual sobro’l plaxu. Nos cuatro meses escasos que lleva utilizándose, 1.244 trabayos pasaron por esti filtru. Al empezase a utilizar el pasáu mayu, el so usu acutar a proyectos de fin de grau y de máster. Pero esti cursu yá se va estender a la revisión d’otros trabayos académicos de los alumnos apurríos al traviés del campus virtual, tesis doctorales, llibros y artículos científicos o de divulgación, ente otros testos.

615 profesores universitarios solicitaron hasta’l momentu les correspondientes acreditaciones pa trabayar col ‘Urkund’, cifra que tamién se preve aumente a lo llargo d’esti cursu.

Tamién te podria gustar