Portada Lliteratura La Universidá atesora sólo’l 65 por cientu de llibros n’asturianu presentes nes biblioteques del Principáu

La Universidá atesora sólo’l 65 por cientu de llibros n’asturianu presentes nes biblioteques del Principáu

by asturnet

La Universidá d’Uviéu interésase menos polos llibros en llingua asturiana. La institución académica almacena en préstamu o depósitu 660 títulos de les principales editoriales n’asturianu, dos tercios de los poco más de mil llibros nesi idioma que tán editaos y que sí incorporen les biblioteques que rexenta’l Principáu.

Esa ye, a lo menos, la conclusión que s’estrái al comparar los datos d’obres lliteraries en llingua asturiana atesoraes nes biblioteques universitaries y nes de la rede autonómica, según los catálogos on-line que permiten llocalizar llibros por internet tanto na Universidá como nos centros del Principáu.

Por editores, la casa uvieína Trabe ye la que más títulos axunta nes estanteríes de les biblioteques autonómiques (351), siguida de Llibros del Pexe (267), Ámbitu (149), Editora del Norte (122) y Vtp (111), amás de 31 títulos asoleyaos por Alborá Llibros. En total, 1031 llibros de les seis principales editoriales qu’empleguen o emplegaron la llingua asturiana como idioma habitual nes sos publicaciones. Una cifra que se corresponde, aprosimadamente, col total d’obres n’asturianu espublizaes hasta agora.

Ensin embargu, esa cantidá baxa hasta los 660 títulos si los llibros n’asturianu se busquen nes estanteríes de les biblioteques de la Universidá, con una proporción asemeyada na presencia de les editoriales: 239 títulos de Trabe, 152 de Llibros del Pexe, 87 de Vtp, 85 d’Ámbitu y 72 d’Editora del Norte.

Según datos de l’Axencia española del ISBN, l’organismu ensertáu nel Ministeriu de Cultura que controla y sistematiza tola producción editorial estatal, asignándo-y un númberu a cada obra dientro d’un códigu d’aplicación mundial (l’International Standard Book Number, que da llugar al acrónimu ISBN), la lliteratura en llingua asturiana asoleya una media de cien llibros al añu.

Accesu al catálogu colectivu’l Principáu

Tamién te podria gustar