Portada Educación La UABRA abre plazu d’inscripción pa los cursos de branu que van desenvolvese en Cangas del 3 al 14 d’agostu

La UABRA abre plazu d’inscripción pa los cursos de branu que van desenvolvese en Cangas del 3 al 14 d’agostu

by asturnet

Como cada añu,l’cademia de la LLingua Asturiana organiza en collaboración cola Universidá d’Uviéu los cursos de la Universidá Asturiana de Branu (UABRA) que se celebren en Cangas del 3 al 14 d’agostu. Esti añu hai convocaos, amás de los cursos elemental y avanzáu, el de gallego-asturianu, el cursu de capacitación pala traducción, unu d’averamientu al cine, otru de Xestión curltural y otru más sobre l’emplegu didáuticu d’Internet nes aules.

Los cursos desenvuélvense na Escuela Hogar de Cangas del Narcea en réxime d’internáu y la matrícula entama’l próximu 25 de mayu nel llar de l’Academia n’Uviéu.

Estos Cursos tienen reconocencia oficial per parte de la Conseyería d’Educación del Principáu d’Asturies, darréu de l’acreitación de l’ALLA como «Entidá Organizadora d’Actividaes de Formación Permanente del Profesoráu». Ello afita a tolos efeutos la reconocencia d’estos Programes Formativos dende’l puntu de vista alministrativu (currículum, méritos, sexenios, etc.) pal profesoráu d’Educación Primaria y Secundaria del Principáu d’Asturies.

Los cursos que van desenvolvese descríbense darréu:

CURSU ELEMENTAL DE LLINGUA ASTURIANA

De 60 hores llectives y dirixíu a estudiantes que quieran averase a la conocencia práutica de la Llingua Asturiana. Superaes les pruebes afayadices, los participantes llograrán la certificación de Conocencia Básica de la Llingua Asturiana. Esta Certificación pue algamase tamién pente medies de les pruebes añales (de calter escritu y oral) que l’Academia entama nos meses de xineru y mayu y nes que toles persones interesaes puen amosar la so conocencia práutica del idioma asturianu.

CURSU AVANZÁU DE LLINGUA ASTURIANA

De 60 hores llectives y dirixíu a estudiantes que superaren l’anterior Cursu Elemental o que, al traviés de les pruebes de xineru o mayu, algamaren el certificáu de Conocencia Básica de la Llingua Asturiana. El so oxetivu ye que tola xente, al marxe del so nivel d’estudios, titulación o profesión, pueda llograr una más fonda conocencia práutica de la llingua asturiana.

CURSO DE GALLEGO-ASTURIANO (PRIMEIRA FASE)

De 60 horas llectivas. Este curso é a primeira das tres fases das que se compón el Programa de Capacitación en Gallego-Asturiano pra profesores qu’a Conseyeiría d’Educación del Principao d’Asturias encomendóu al Academia de la Llingua Asturiana. Esta é a titulación oficial que s’esixe para impartir el asignatura de Gallego-Asturiano en Educación Primaria y Secundaria.

CURSOS D’AFONDAMIENTU CULTURAL Y LLINGÜÍSTICU

1. Cursu de Capacitación pa la Traducción al Asturianu (del 3 al 8 d’agostu)

De 30 hores llectives y 15 práutiques. Ta dirixíu a estudiantes que tengan una conocencia avanzada de la llingua asturiana. Esti cursu, que dirixe Cristina Valdés Rodríguez, tien como oxetivu presentar sintéticamente los presupuestos teórico-práuticos que rixen la traducción a una llingua minoritaria. Nel programa formativu tamién participen como profesores Ana Ma Cano González, Xosé Antón González Riaño y Marta Mori d’Arriba.

2. Más presees d’aplicación escolar na rede (del 3 al 8 d’agostu)

De 30 hores llectives y d’accesu llibre, completaráse con 15 hores práutiques. El cursu ufierta nueves y prestoses posibilidaes pa que’l profesoráu de Llingua Asturiana d’Educación Primaria y Secundaria pueda acceder a nuevos recursos qu’ufierta la rede y diseñar, darréu d’ello, xeres y actividaes d’aula pal deprendizax oral y escritu de la Llingua Asturiana. El so coordinador ye David Melendi Palacio. Nel programa formativu tamién participen como profesores David Guardado Díez y Xandru Armesto Fernández.

3. Xestión cultural n’Asturies: creando cultura a traviés de los medios (del 10 al 14 d’agostu) De 30 hores llectives y d’accesu llibre, completaráse con 15 hores práutiques. L’oxetivu d’esti cursu, empobináu por Isabel Hevia Artime, ye afondar na conocencia de la teoría y les ferramientes práutiques de la xestión cultural venceyaes n’especial a los campos de la xestión de la política llingüística y la cultura n’Asturies, averándonos a la conocencia de la situación de la estaya y apurriendo ferramientes básiques pal trabayu nel campu de la xestión cultural n’Asturies, dende un puntu de vista teóricu y práuticu. Nel programa formativu tamién participen como profesores Cristóbal Ruitiña Testa, María Xosé Rodríguez López ya Inaciu Galán y González.

4. Averamientu al cine n’asturianu (del 10 al 14 d’agostu)

De 30 hores llectives, completaráse con 15 hores práutiques. D’accesu llibre y dirixíu por Loreto Díaz Suárez, esti ye un cursu que tien como oxetivu cimeru averase a la realidá de la producción audiovisual n’asturianu al traviés d’un percorríu poles películes y los curtiometraxes fechos na nuesa llingua, asina como conocer (y facer práuticamente) un proyeutu específicu de realización audiovisual. Nel programa formativu tamién participen como profesores l’actriz María Cotiello Pérez y el realizador Pablo A. Quiroga Prendes.

Tamién te podria gustar