Portada Política La sociedá civil sofita la valoración del asturianu como méritu

La sociedá civil sofita la valoración del asturianu como méritu

by asturnet

Les pallabres de los partídos mayoritarios al respective de la decisiónd el Ayuntamientu de Cangas de tener en cuenta la conocencia del asturianu nes oposiciones como méritu talamente como se tienen los conocimientos xeográficos y culturales y tantos otros vióse afitada esti día pola sociedá civil asturiana y dellos partíos: Izquierda Xunida, Bloque por Asturies, l’Asociación de Trabayadores de la Normalización Llingüística y la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, ente otros, consideraron valoratible la decisión del Ayuntamientu de Cangas del Narcea de cuntar como méritu los conocimientos d’asturianu, y dexaron claro qu’esta midida nun tien un res de discriminatoria.

Los partío políticos y asociaciones mentaes respuendíen a les declaraciones de la conseyera d’Alministraciones Públiques, Ana Rosa Migoya, que dicía que la midida nun ye llegal, porque la Llei de Promoción y Usu sólo reconoz la valoración d’esti méritu pa oposiciones en puestos que tengan que ver directamente cola llingua asturiana.

Izquierda Xunida emitió esti xueves un comunicáu nel que recuerda que la llei “ampara el derechu de los ciudadanos a conocer y usar l’asturianu y establecer los medios que lo faigan efectivu y asegurar el so llibre usu y la non discriminación de los ciudadanos”. Amás, “nel casu de los ayuntamientos, podrán adoptar les midíes necesaries p’asegurar la efeutividá del exerciciu de los derechos llingüísticos qu’esta llei otorga”.

Bloque por Asturies, partíu coaligáu con IX y tamién nel Gobiernu asturianu, aplaudió la propuesta de Cangas porque “ye un signu de valentíu, sen común y xusticia democrática”. Refugó les crítiques de Migoya, a la que tachó de “madre superiora, sobre tolo que güel a llibertaes y derechos llingüísticos” y criticó tamién a los sindicatos CC.OO y UXT por formar parte del Conceyu Abiertu pola Oficialidá y nun seguir los plantegamientos d’ese coleutivu y recomendó-yos “velar pola llimpieza y xusticia nes pruebes de selección d’emplegu públicu, que suelen tar manchaes por clientelismu políticu y sindical”.

La Xunta pola Defensa de la Llingua tampoco nun dexó la cuestión pa prau y felicitó al Ayuntamientu de Cangas por “valorar l’asturianu como cualquier otru conocimientu”.

Tamién te podria gustar