Portada Mundu La Sixtina abre pasu a Rafael

La Sixtina abre pasu a Rafael

by redacción asturnews

Decenes de turistes, un puñáu de guardias de seguridá, los amos de llaves de los Museos Vaticanos y un grupu de periodistes fueron esta selmana los primeres privilexaos n’almirar una escena única na Capiya Sixtina: los dolces famosos y delicaos tapices de Rafael Sanzio sobre la vida de los apóstoles.

La principal capiya del palaciu apostólicu, llugar sagráu conocíu en tol mundu por ser el sitiu onde los cardenales escueyen a quien va ser el sucesor de Pedro, llucía esti llunes inclusive más maxestosa que davezu. Per primer vegada en sieglos, los dolces famosos y delicaos tapices de Rafael Sanzio sobre la vida de los apóstoles son espuestos nel llugar qu’él siempres suañara: debaxo de los frescos de les parés de la capiya más famosa del mundu, símbolu del poder de Roma.

Los museos vaticanos quixeron participar nes celebraciones del quintu centenariu de la muerte del xeniu de Urbino, el 6 d’abril de 1520, treslladando mientres namái una selmana los tapices calteníos nes sos colecciones y que de normal s’esponen na pinacoteca vaticana a esti pimpanu escenariu, pal que fueron concebíos por orde del papa Llión X nel sieglu XVI.

“La intención de los museos del Papa ye la de compartir, a quinientos años de distancia, la mesma guapura n’homenaxe al divín Rafael”, diz la so directora, Barbara Jatta. “Foi un artista universal que dotó a la civilización figurativa occidental los modelos supremos de la guapura. Pa entender dafechu a Rafael ye necesariu venir al Vaticanu”, sorraya.

Los papes Sixto IV (1471-1484) y Julio II (1503-1513) encargaren decorar les parés a dalgunos de los mayores artistes italianos del sieglu XV y la bóveda de la Sixtina a Miguel Ángel, pero’l papa Llión X de Medici (1513-1521) tamién quixo dexar la so buelga na hestoria pidiendo al mozu Rafael Sanzio qu’ellaborara dolce enormes cartones coles hestories de los apóstoles por que decoraren la parte inferior de los frescos de los murios. Ente’l 1515 y el 1516 Rafael concibió un gran ciclu monumental coles hestories de les vides de San Pedro y San Pablo, y los cartones preparativos fueron mandaos a Bruxeles pa la realización de los tapices nel taller del famosu Pieter van Aelst.

Los tapices llegaron al Vaticanu ente 1519 y 1521, pero l’artista nunca llegó a ver completáu’l so suañu. Nel momentu de la so prematura muerte, a los 37 años, namá siete de los tapices fueren terminaos y asitiaos na Capiya Sixtina. “Pocos meses antes de la inesperada desapaición del artista, el 26 d’avientu de 1519, pola festividá de San Esteban los primeros siete tapices de la serie fueron espuestos ante la presencia del so pernomáu veceru. El maestru de ceremonies de la capiya papal, Paris de Grassis, anotó que nunca s’había vistu namás bellu nel mundu”, apunta Jatta.

Les obres fueron una inversión ensin oldéu, yá que, realizaos con seda, y filos d’oru y plata doráu, costaron hasta cinco vegaes más de lo que se pagó a Miguel Ángel por decorar la Capiya Sixtina. La conocida rivalidá ente Miguel Ángel y Rafael tamién afectó a los tapices, pos se cunta que los celos de Buonarrotti fixeron qu’esti nun quixera que compitieren colos sos frescos y por esto adulces fueron apostraos a los suétanos del Vaticanu.

 

Tamién te podria gustar