Portada Lliteratura La Selmana Negra abre les sos puertes reivindicando’l valor de la pallabra

La Selmana Negra abre les sos puertes reivindicando’l valor de la pallabra

by asturnet

Les ciudaes edifíquense con pallabres, no con lladriyos. El director de la Selmana Negra, l’escritor Paco Ignacio Taibo II, escoyó esa metáfora constructiva pa echar a andar la XVII edición del certame policiacu, qu’a partir de güei vive en Xixón el so primer fin de selmana y que los sos organizadores defenden como un “espaciu de llibertá y fiesta abierta y gratuita”.

Na apertura oficial del eventu, que se cellebró a media tarde d’ayeri nel Antiguu Institutu Xovellanos, Taibo fizo un llamáu en favor de la lliteratura como un “equipu que xuega en primer división”, frente a quienes la conciben como un arte menor, y proclamó’l gran valor que, al so xuiciu, tien la escritura “en tiempos escuros de simplismu y vulgarización de la vida al traviés d’una televisión infame”.

Yá na presentación pública de la XVII Selmana Negra, a finales de xunu, los responsables del certame anunciaren un refuerzu de la so apuesta pola lliteratura nesta edición del certame, pero eso nun significa renunciar al so potencial festivu: Según aseguró nel actu d’apertura el presidente autonómicu, Vicente Álvarez Areces, la escritura ye “preséu fundamental pal cambiu social”, pero la Selmana supera lo puramente lliterario pa convertise nuna fiesta abierta y gratuita pa que cada quien escueya libremente lo que-y pete.

Eso esplica en gran parte la previsión que’l presidente llanzó sobro la marcha, albidrando que la XVII edición del eventu policiacu atrayerá al so recintu, na oriella’l ríu Piles, aprosimadamente a un millón de persones.

La llegada’l ‘tren negru’ -tresporte especial nel que viaxaron dende Madrid gran parte de los más de 150 autores que tomen parte nel certame- coincidió, a media tarde d’ayeri, cola apertura al públicu del recintu’l festival, de cuyu relieve dan una idea les cifres: Un espaciu de 87.000 metros cuadraos, 35 puestos de llibreríes, 60 establecimientos hosteleros, 75 alcuentros con escritores y más d’una decena de conciertos.

Colos güeyos puestos en reforzar la so vertiente lliteraria, la Selmana Negra 2004 incorpora como novedá respecto a ediciones anteriores un supermercáu de llibros nel que podrán mercase volúmenes al pesu y un concursu de pesca d’una reproducción de Rufu, la mascota l’eventu, que tendrá como premiu el regalu d’un conxuntu d’obres lliteraries.

Nel trescursu’l festival policiacu, cuyu programa musical estrenó la pasada medianueche la orquesta cubana NG La Banda, analizaránse la novela política, el cómic, el fotoperiodismu y la poesía, con un homenaxe previstu al escritor fallecíu Manuel Vázquez Montalbán y la presencia del norteamericanu Alan Furst, el británicu Robert Wilson, l’arxentín Guillermo Orsi, el griegu Petros Markaris y los españoles Fernando Martínez Laínez, Jorge Martínez Reverte y José Luis Muñoz, ente otros autores. Amás, publicaráse un númberu diariu del periódicu oficial del festival, ‘A Quemarropa’.

Nel so primer fin de selmana, el certame, dirixíu pol escritor mexicanu afincáu en Xixón Paco Ignacio Taibo II, tien programaos alderiques sobro cómic y lliteratura pantástica, un alcuentru con Alan Furst (sábadu, 20 hores), una velada poética na madrugada’l domingu y los conciertos de Long Riders y el gaiteru asturianu Xuacu Amieva.

Programa íntegru na web oficial de la Selmana Negra

Tamién te podria gustar