Portada Lliteratura La Selmana de les Lletres dedicaráse a Andrés Solar

La Selmana de les Lletres dedicaráse a Andrés Solar

by asturnet

D’un eruditu periodista republicanu a un de los símbolos del Surdimientu. La Selmana de les Lletres Asturianes, que l’añu pasáu dedicóse a Antonio García Oliveros, centraráse na so edición de 2004 na figura y la obra d’Andrés Solar Santurio, emblemáticu autor desapaecíu hai agora venti años que resumió en so persona la tipoloxía del autodidacta enraigonáu nel mediu rural.

Colos actos centrales fixaos pal vienres 7 de mayu nel auditoriu de la Casa Cultura d’Avilés, el Principáu glosará a Solar nuna Selmana de les Lletres qu’algama los venticincu años d’esistencia y qu’otra vuelta va cellebrase a primeros del mes de mayu. Pa remembrar al autor xixonés, editaráse una publicación monográfica especial al rodiu de so vida, obra y tiempu, como davezu se fai colos escritores que protagonicen la más señalada cita añal de la lliteratura n’asturiano.

Fíu de xentes del campu, Andrés Solar ñació na llocalidá xixonesa del Fondón de Deva nel añu 1955. Alpenes s’anició la transición hacia la democracia, empezó a militar na asociación de defensa de la llingua Conceyu Bable, y entamó una presencia regular na sección na veterana sección ‘Alitar Asturies’ del diariu El Comercio, onde espublizó testos con cierta periodicidá.

Ganador de varios certames de narraciones curties, Solar dedicóse tamién al teatru, estaya na que fexo varios montaxes como miembru del grupu ‘Xaréu’, en compaña del actor Xulio Ramos y con un repertoriu d’obres empobinaes tanto al públicu infantil como al adultu.

Solar Santurio falleció nun accidente de tráficu en 1984, dexando tres d’él la güelga d’una granible producción lliteraria centrada na tensión entre los mundos rural y urbanu y en quienes la padecen o esfruten d’ella na infancia y na mocedá.

Tamién te podria gustar