Portada Sociedá La Selmana de les Lletres arranca recordando a Solar como “exemplu de compromisu”

La Selmana de les Lletres arranca recordando a Solar como “exemplu de compromisu”

by asturnet

“Un exemplu de compromisu y trabayu pa col país y la llingua asturiana cuando casi too taba por facer”. Nestos términos reivindicó esti mediudía la presidenta de l’Academia de la Llingua Asturiana, Ana Cano, la figura d’Andrés Solar, que merez una esposición monográfica nel Antiguu Institutu de Xixón hasta’l prósimu 7 de mayu.

Solar, que ye’l primer autor lliterariu del Surdimientu al que se-y dedica una Selmana de les Lletres -nesta ocasión la edición númberu venticinco-, dexó tres d’él una obra granible que, destacó Cano, foi amás un modelu llingüísticu mui útil n’aquellos tiempos de los primeros pasos de la normalización del idioma.

Pa reconocer esi calter pioneru, l’Ayuntamientu de Xixón pondrá-y el nome d’Andrés Solar a una caleya del so llugar natal, la parroquia xixonesa de Deva. L’homenaxe a l’alcordanza de Solar, fallecíu nun accidente de circulación hai agora venti años, complétase cola edición de dos llibros: un estudiu sobro la so vida y el so tiempu, y una recuperación de parte de la so obra lliteraria n’edición asoleyada por Editora del Norte y cordinada por Vicente García Oliva.

El patiu del Antiguu Institutu Xovellanos de Xixón ufre a lo llargo de toa esta selmana una visión de conxuntu de lo que significó el pasu d’Andrés Solar pola cultura asturiana nun momentu de plenu espoxigue identitariu. Fotografíes, pegatines, cartafueyos y cartelos d’época recuperen la memoria d’un militante al que-y tocó vivir años decisivos nel procesu d’afitamientu de la llingua y cultura asturianes.

Tamién te podria gustar