Portada Música La reedición d’un cd de Boides recupera la banda sonora de los caminos asturianos a Santiago

La reedición d’un cd de Boides recupera la banda sonora de los caminos asturianos a Santiago

by asturnet

La banda sonora del Camín de Santiago nos sos tramos asturianos resurde con ocasión del Añu Santu Compostelanu. La conseyería de Cultura, Comunicación Social y Turismu y la discográfica Fonoastur presentaron esti mediudía n’Uviéu la reedición del cd ‘Asturies: camín de Compostela’, grabáu pola desapaecida formación Boides y cuya primer edición “nun entendió” el públicu hai agora once años.

Asina lo aseguró güei Xuan Nel Expósito, ún de los integrantes de Boides, pa quien el llanzamientu del trabayu qu’agora se reedita supuso en 1993 “romper los moldes” de la música qu’entós se facía n’Asturies y constituyó el primer discu asturianu concebíu como una banda sonora. Por esa razón, sostién el curdionista participante na grabación, y pol resurdimientu turísticu qu’esperimenta anguaño’l Camín a Compostela, el cd de Boides va valorase agora más qu’hai una década.

Un argumentu asemeyáu esgrimió’l director xeneral de Promoción Cultural y Política Llingüística, Carlos Madera, qu’ensalzó l’itinerariu xacobéu como un “mediu idóneu d’ida y vuelta pa la comunicación de los pueblos” y felicitóse de qu’Asturies cuente dende güei con una banda sonora “d’altor” del Camín a Santiago.

Con diseñu didácticu ellaboráu pol creador gráficu Ástur Paredes, enfotáu en recordar que tamién n’Asturies hai ‘cruceiros’ que-yos marquen a los pelegrinos un camín promovíu pol rei asturianu Alfonso II, el cd qu’agora se reedita incorpora 16 pieces que nacieron como una reivindicación del protagonismu’l Principáu nel Camín a Compostela, según precisó’l productor del trabayu, Lisardo Lombardía.

A lo llargo de 16 temes -la mayoría d’ellos composiciones sobro pieces tradicionales-, el discu plantega un itinerariu musical pol Camín del interior, dende Arbas del Puertu a Tinéu y Allande, y otru paralelu al itinerariu xacobéu de la costa, dende Llanes a Avilés, Cuideiru y la ría l’Eo.

Na remasterización de la grabación orixinal participaron los que foren integrantes de Boides, banda desfecha seis meses depués d’asoleyar el trabayu: Xuan Nel Expósito, José Ángel Hevia, Daniel Lombas y Javier Rojo, amás de Joaquín Menéndez.

Tamién te podria gustar