Portada Sociedá La rede de Normalización demanda estabilidá y continuidá como garantíes pa la so eficacia

La rede de Normalización demanda estabilidá y continuidá como garantíes pa la so eficacia

by asturnet

El prósimu viernes 1 de xunetu los responsables de los servicios municipales de normalización anguañu esistentes van celebrar una xunta col xefe de la Oficina de Política Llingüística del Principáu, Ramón d’Andrés Díaz, pa espone-y les principales necesidaes y faltes que presenten les oficines de la Rede. La unificación de criterios a la hora configurar estos servicios, la estabilidá, la continuidá y la dignificación llaboral de los sos técnicos, son les bases principales pa que l’acción d’estos organismos seya eficaz, según los responsables de normalización nos conceyos.

Nel borrador del documentu nel que técnicos llingüísticos municipales van poner en común col responsable de Política Llingüística del Principáu l’estáu actual de los servicios integraos na rede y les sos necesidaes, detéctase de mano la estremada situación na que tán caúna d’estes oficines. Nin el so asitiamientu nel organigrama de servicios de los sos respectivos Ayuntamientos nin les condiciones de contratación de los técnicos llingüísticos, nin la dotacíón presupuestaria son asemeyaos nes ocho oficines esistentes. La unificación de criterios nesti sen, ye pa los responsables municipales de normalización, una prioridá cimera.

La situación llaboral de los técnicos nesti momentu ye de contrataciones dependientes de subvenciones en siete de los casos y namás nel casu de la Oficina de la Llingua de Xixón la contratación tien un calter estable y la so dotación económica depende de los presupuestos municipales. Tampoco la consideranza d’estos servicios dientro l’Administración local de cada conceyu ye la mesma y los técnicos advieren que non siempre les sos propuestes reciben la mesma atención per parte de los responsables de los sos Ayuntamientos. Nesi sen los técnicos llingüísticos demanden la dignificación de les oficines, la so estabilidá y la so continuidá, garantizada pola Conseyería de Cultura, como elementos indispensables pa llevar a términu con ésitu el llabor pal que se crearon.

Ente les propuestes que los responsables municipales de normalización van presentar na so xunta con Ramón d’Andrés, tan la d’unificar la denomación de les estremaes oficines alrodiu del términu “normalización”, como manera de resaltar la función fundamental d’estos servicios. Tamién se propón que les oficines dependan directamente d’una conceyalía o de la propia alcaldía nos organigrames municipales. L’horariu llaboral a xornada completa ye otra de les demandes p’asegurar la calidá del serviciu prestáu. En cuantes a les formes pa convocar les places de técnicos reponsables nel borrador d’esti documentu señálense les llinies esenciales poles qu’habíen rexise les bases de la convocatoria y el perfil académicu de los posibles candidatos, qu’han tener la correspondiente titulación d’Especialista o Espertu en Llingua Asturiana de la Universidá d’Uviéu. A lo cabero señálense los recursos materiales mínimos colos que tenía cuntar cada serviciu municipal.

Respective al control del funcionamientu de les oficines de normalización remémbrase que la competencia en materia de política llingüística ye de la Conseyería de Cultura del Gobiernu asturianu y considérase que l’administración autonómica, al través de la Oficina de Política Llingüística, había exercer el control del llabor de los servicios de la rede. Nesi sen propónse la puesta en marcha d’una comisión que desempeñe esi llabor y pueda tar al tantu de les principales necesidaes y demandes de les oficines integraes na Rede municipal. La formación contina de los responsables de los servicios normalizadores diba ser otra de les posibles funciones d’esta comisión.

Anguaño son ocho les oficines de normalización qu’hai n’Asturies: Xixón, Llangréu, Avilés, L.Lena, Mancomunidá del Cabu Peñes, Mancomunidá de la Sidra, Cangas del Narcea y Siero.

Tamién te podria gustar