Portada Sociedá La reclamación d’oficialidá pal asturianu enllenó les cais d’Uviéu

La reclamación d’oficialidá pal asturianu enllenó les cais d’Uviéu

by asturnet

La lluvia paró esti vienres pa permitir que la Manifestación pola Oficialidá percorriera la cai Uría d’Uviéu ensin problemes. Miles de persones salieron un poco más tarde de los programao tres de delles pancartes d’organizaciones como la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana, qu’organizaba la yá tradicional manifestación, Unión URAS-PAS, Izquierda Xunida-Los Verdes d’Asturies, Bloque por Asturies-UNA, Conceyu Abiertu, CSI Mocedá, SUATEA, CCOO Enseñanza, Trafego, Xunta Moza, Darréu, Mocedá Bloque-UNA y PCPE-CMC.

Amás, otres organizaciones tuvieron presentes ensin pancarta, incluyíos miembros de Foru Asturies, el partíu d’Álvarez Cascos, como ye’l casu d’Inaciu Iglesias o Xicu Yepes, o de Frente de la Izquierda.

En terminando l’actu, diose llectura al discursu de la manifestación, onde la Xunta pola Defensa de la Llingua Asturiana fizo un repás a la situación del asturianu nos años últimos, coincidiendo cola fin de la llexislatura presente y les elecciones del próximu 22 de mayu.

La representante de la XPDLA que lleó’l discursu punxo en dulda qu’un país ensin oficialidá pue dicise “democráticu” y recordó’l llargu camín del movimientu de reivindicación “son munches les ediciones del Día de les Lletres y munchos los quilómetros que tenemos percorrío peles cais en reivindicación de los xusto y lo llegal”.

Pa la XPDLA, el Gobiernu d’Asturies “fizo nestos años una política que más qu’activar propúnxose desactivar y desanimar, porque nun se fizo nada del llabor esperáu”. Amás, destacaron especialmente la escasa presencia del asturianu “nel sistema educativu, l’alministración y los medios de comunicación públicos”

La Xunta denunció amás que “nada se sabe del prometíu plan de normalización social del asturianu” y otres cuestiones ya incumplimientos alredor de la toponimia, l’estatus llegal de la llingua y el cumplimientu de la Llei d’Usu.

El comunicáu terminó faciendo un llamáu a los falantes d’asturianu “podemos facer muncho na nuesa vida diaria. Usándola colos fíos, mercando llibros y discos n’asturianu. Creyendo nello de verdá, vitalmente”.

Galería de semeyes de la manifestación

Tamién te podria gustar