Portada Comunicación La realidá de la oficialidá cuéntala la xente normal nes redes

La realidá de la oficialidá cuéntala la xente normal nes redes

by redacción asturnews

El discursu de la derecha sobre el suspuestu conflictu llingüísticu nes comunidaes con cooficialidá ta siendo dafechu manipuláu n’Asturies polos medios de comunicación tradicionales, mentantu nes redes afitase la realidá. El casu d’una tuitera andaluza que vive en Galiza ye unu de los más espardíos estos díes.

Nun ye sólo n’Asturies onde se ven reportaxes de xente d’estrema derecha que diz que tuvo que volver a Xixón porque nes Baleares los perseguíen llingüísticamente, no que paez una poco espontánea atención a presuntos mártires del billingüismu escluyente y ello ta faciendo que s’espardan pola rede casos verídicos de normalidá bien alloñaos de les mentires que los grupos neofascistes tan espardiendo col sofitu de medios de comunicación tradicionales.

Depués de que’l profesor de Filosofía Pedro Insua publicara en El Español un artículu tituláu: “La normalización lingüística, una anormalidad democrática”, falando del casou de Galicia y de lo qu’elli noma como “la imposición artificiosa de las lenguas cooficiales” que marxina a tolos ciudadanos españoles, nes redes, multiplicáronse les acusaciones a Insua de “manipular” la realidá.

Ente los filos más destacaos criticando esa situación alcuéntrase’l d’una tuitera andaluza, espardíu esti día pol diariu Público, nel que, básicamente, niega que se dean problemes pa cualquier castellanufalante en Galiza:

Voy a contar yo mis problemas con el gallego. Soy andaluza y he vivido en Galicia 9 meses en 2012, 1 año entre el 14 y el 15 y desde junio del 16. En zonas rurales y muy galegofalantes. La primera vez que escuche gallego tenía casi 30 años…

A finales del 16 tenía el máximo nivel certifícable de gallego, CELGA 4. Veces que he tenido problemas para ser atendida en castellano: 0. Veces que he tenido problemas para ser atendida en gallego: incontables.

El mayor problema que he encontrado es que tuve que dejar de decir que era de fuera para poder hablar gallego, porque NADIE espera que alguien de fuera lo hable

Veces que he tenido que escuchar a gallegos diciendo que tienen problemas porque no entienden gallego: incontables. Veces que amigos o familiares de visita han tenido problemas por no entender gallego : 0

Veces que me han exigido hablar gallego : 0. Veces que me han exigido hablar castellano : incontables, incluyendo un trabajo en el que teníamos prohibido contestar al teléfono en gallego

Me paso la vida justificando por que hablo gallego. Viendo como los hijos de mis amigos pierden su idioma. Ahora que me cuenten rollos de la imposición y esas mierdas. Esta es la realidad que yo vivo

Tamién te podria gustar