Portada Sociedá La RAE va faer una defensa de «la importancia del español» en plenu alderique de la llei Celaá’

La RAE va faer una defensa de «la importancia del español» en plenu alderique de la llei Celaá’

by redacción asturnews

La Real Academia Española (RAE) prepara un comunicáu sobro la defensa de «la importancia del español» en plenu alderique de la llei Celaá’, que plantega la supresión del calificativu de llingua vehicular na educación del castellán. Los académicos aldericaron nel plenu d’esti xueves, el mesmu día en que se vota nel Congresu la polémica reforma educativa.

«El comunicáu nun va ser sobro la llei oxeto d’alderique nestos díes» destaquen fontes de la docta institución, qu’aportunen en que’l conteníu del documentu «nun esiste porque entá nun s’ellaboró», y que tampoco ye seguro que s’espublice esti xueves. Les mesmes fontes destaquen la inexactitud» de les versiones qu’apunten a que’l testu académicu va protexer espresamente’l calter vehicular del idioma español nes escueles.

Va Haber qu’esperar a los matices de los académicos pa saber si plantegen la so oposición a la reforma educativa apautada por PSOE, Xuníes Podemos y ERC y que, de salir alantre, quitaría al castellán el calificativu de llingua vehicular na educación.

La tricentenaria institución ye bien cuidadosa  a la d’intervenir nel alderique políticu. Dende la RAE aportunar en que se va tratar de «un comunicáu» y que por tanto nun taríamos énte un informe más ampliu y de mayor caláu, como’l que l’academia emitió a pidimientu de la vicepresidenta Carmen Calvo sobre’l llinguaxe inclusivu na Constitución.

Tou indica, sicasí, que’l testu que s’apruebe va tener un firme sofitamientu tanto en bibliografía llingüística como xurídica. Bastante ye que, el so coordinador ye Santiago Muñoz Machado, prestixosu xurista y director de la institución que ‘llimpia, fixa y da rellumanza’ al idioma que compartimos casi 600 millones d’humanos. Cabi presumir que la RAE nun va entrar en política de manera esplícita, que nun va plantegar el so testu como una crítica al nacionalismu y que va apurrir razonamientos de derechu constitucional.

Tamién te podria gustar