Portada Sociedá La RAE nun ve posible una reforma constitucional qu’introduza’l llinguaxe inclusivu

La RAE nun ve posible una reforma constitucional qu’introduza’l llinguaxe inclusivu

by redacción asturnews

El director de la Real Academia, Darío Villanueva, aseguró esta selmana que nun ve nestos momentos la “más mínima posibilidá” de reformar nada na Constitución, “non porque nun haya coses que puedan reformase, coses muncho más trascendentes que la llingua”, sinón porque diz que nun hai un clima políticu pa ello.

Villanueva opinó asina n’una entrevista con Efe sobro’l pidimientu del Gobiernu a la RAE por que esta institución realice un estudiu del llinguaxe de la Constitución coles mires d’afaela a un llinguaxe inclusivu pa les muyeres, como anunció la ministra d’Igualdá y vicepresidenta del Gobiernu, Carmen Calvo. “Nun hai clima políticu como p’aprobar una reforma por dos tercios del Congresu y del Senáu, que s’esllean les Cámares, convóquense elecciones xenerales, ratificar pol nuevu Parlamentu y convóquese un referéndum” por que se pronuncien los ciudadanos, pasos qu’habría que siguir, según Villanueva, anque sía pa modificar “una coma” del testu constitucional. Por eso, “nun hai blimes pa esti cestu”, destacó’l director de la RAE, que nun cree que la española sía xuna Constitución “en masculín”, tal que sostuvo nel Congresu la vicepresidenta del Gobiernu.

“Ye una Constitución escrita n’español, y l’español tien una gramática que ye la decantación de sieglos de llingua que la dotaron de dos xéneros. Y como unu de los principios comunes a toles llingües romániques ye’l d’economía del llinguaxe, esiste un xéneru ensin marcar pol que’l masculín inclúi al femenín, dixo Villanueva.

Según el director de la RAE, en Francia hubo un biltu de daqué asemeyao al discutiniu desamarráu n’España, pero, recordó, l’Academia francesa pronunciose con claridá al respeutu y el Gobiernu darréu asumió los sos planteamientos, lo que calificó de “bien razonable”. Dempués de recibir el pidimientu formal per parte del Gobiernu por que realice l’estudiu de la llingua de la Constitución, Villanueva dispunxo una axenda de trabayu y encargó la ponencia del informe al académicu Ignacio Monte, ponente tamién del informe “Sexismu llingüísticu y visibilidá de la muyer”, aprobáu pola RAE en 2012. L’estudiu de Monte, autor tamién de la última gramática de la RAE, va conocese’l próximu setiembre, tres lo que se va convocar a la comisión delegada del plenu de la Real Academia y va ser votáu na xunta del plenu d’ochobre, esplicó’l so director, que dixo que va ser entós cuando lo unvien a la vicepresidenta del Gobiernu.

“Que naide espere grandes sorpreses”, avanzó Darío Villanueva sobre’l sentíu d’esti informe, pos la doctrina de la Real Academia ye “perfectamente conocida” y ta contenida nesi informe de 2012 que criticaba delles guíes sobro llinguaxe non sexista ellaboraes por comunidaes autónomes, sindicatos y universidaes. La Real Academia “nun camuda de criterios sobro asuntos tan importantes que toquen la corada del propiu idioma”, aprofió’l so máximu responsable.

Darío Villanueva, que dirixe tamién l’asociación qu’arrexunta a les 23 Academies de la Llingua Española, destacó tamién la proyección panhispánica de la Real Academia y recordó que tolos trabayos sobro la llingua realizar dende’l consensu de toes elles. “Y desque empezó a espublizase la noticia (de la solicitú del estudiu pa reformar la Constitución per parte del Gobiernu), yá empecé a recibir cartes d’académicos hispanoamericanos esmolecíos por esti asuntu”.

Tamién te podria gustar