Portada Educación La propuesta pa reglar los estudios de Filoloxía y asitiar l’asturianu nellos tien de votase esti xueves

La propuesta pa reglar los estudios de Filoloxía y asitiar l’asturianu nellos tien de votase esti xueves

by asturnet

Esti xueves tendrá de votase la propuesta sobre la nueva ufierta de titulaciones del decanu, José Antonio Martínez, con cinco títulos de grau y un Minor d’asturianu, en llugar del Maior que plantegara la exdecana Ana cano y que foi refugáu na anterior Xunta de Facultá.

La Xunta de la Facultá de Filoloxía de la Universidá d’Uviéu va reunise esti xueves dende les 10.30 hores pa votar la propuesta del decanu Martínez, como alternativa a la que se refugó forzando la dimisión d’Ana Cano y qu’incluyía la posibilidá de cursar dientro del Maior del títulu de grau Llingües Modernes, un bloque d’asignatures d’asturianu como Llingua A, que sumaba un total de 72 creitos, o bien otru de 42 creitos, como LLingua B, o como Minor. La propuesta d’agora reduz a 48 creditos la carga llectiva del asturianu quedando conformao como Minor.

La propuesta de Martinez ufre la creación de cinco títulos de grau: Llingua Española y les sos Lliteratures, Estudios Ingleses, Estudios Clásicos, Llingues y Lliteratures Romániques y Comparaes, y Llingues y Lliteratures Modernes. Caún d’estos títulos va tener el so Maior correspondiente. Nel casu de Llingües Modernes, dientro del Maior, los alumnos van tener una Llingua A y otra Llingua B, que van poder ser francés, italianu, portugués o alemán. Francés, italianu y portugués, tamién van ser a estudiase dientro del grau de Romániques.

El Seminariu de Filoloxía Asturiana amuesase favoratible

El Seminariu de Filoloxía Asturiana, que ta compuestu por una docena de profesores, investigadores y doctorandos de la Facultá de Filoloxía de la Universidá d’Uviéu anunció que va dar el so “apoyu ensin reserves” a la propuesta del actual decanu, José Antonio Martínez, de crear un “minor” de llingua asturiana ente los nuevos graos del Espaciu Européu.

”La mayor parte de los profesores de Filoloxía Asturiana apoyamos la propuesta del minor”, aseguró hai poco’l profesor Ramón d’Andrés. “Y facémoslo ensin nenguna reserva porque entendemos que ye la única posibilidá de dar un pasu hestóricu na nuesa facultá, como ue colocar al asturianu dientro del ámbitu de los estudios reglaos”, siguió.

L’Academia y les organizaciones asturianistes refuguen lapropuesta

Poro, la propuesta nun gusta nin a l’Academia de la LLingua nin a la exdecana Ana Cano nin a organizaciones como Fai o la Xunta Moza, qu’entamó una campaña hai poco pa reclamar el “maior”.

La presidenta de l’Academia de la Llingua Asturiana y exdecana de la Facultá de Filoloxía de la Universidá d’Uviéu, Ana Cano, aguarda que s’algame la creación d’un ‘maior’ d’asturianu y non un minor como’l propuestu pol decanu d’anguaño, José Antonio Martínez, pa integralu dientro del futuru Títulu de Grau de Filoloxía.

La Caderalga atalanta qu’un minor nun ye abondo pa la formación del profesoráu de llingua asturiana porque la so carga llectiva ye inferior a la del actual títulu propiu ufiertáu pola Universidá y que s’exixe pa dar clas d’asturianu nel bachilleratu.

Les organizaciones estudiantiles que trabayen nel ámbitu del asturianu, como Fai!, coinciden en xeneral en considerar, como esta organización que “la propuesta del Decanu nun ta a l’altura de les necesidaes y capacidaes científiques de los propios estudiosos de la llingua asturiana na institución académica. Personal que vien demostrando la so capacidá, incluso nes situaciones más adverses, y que tien nesta reforma universitaria la oportunidá de quedar nel sitiu que merez”. Amás del fechu de que “la mencionada propuesta nun cubre les necesidaes formatives de los futuros filólogos que quieran tener como ámbitu d’estudiu y actuación la llingua asturiana” y de que’un “minor” n’asturianu “nun llegaría al mínimu de los conteníos básicos p’asegurar que la llingua pueda siguir siendo enseñada nos centros de primaria y secundaria por maestros y profesores filólogos cualificaos. Poro, l’horizonte d’una meyora educativa quedaría definitivamente descartáu”.

Tamién te podria gustar