La primer película n’asturianu que programa la TPA supera l’audiencia de la canal nel día y horariu de mayor competencia

30 avientu 11:04 2013 Imprimir

La emisión de la película “El Rostru Impenetrable”, doblada al asturianu, y que suponía la primer programación d’un filme na nuesa llingua na Televisión del Principáu d’Asturies algamó’l vienres un 5,1% de cuota de pantalla (share), asitiándose penrriba del últimu datu d’audiencia media de la TPA que finó’l mes de payares nel 4,8. ha tenese en cuenta la so emisión a les 22:45 d’un vienres, onde’l share ye siempres baxu en TPA y en vacaciones navidiegues onde los díes pa quedase en casa delantre la tele son otros.

L’aemisión tu 25 veces más audiencia qu’una serie como “El Faru” (0,20% de share) y superó l’audiencia media del día y de tol mes pasáu. Un programación más afayadiza y averada a un horariu de “prime time” duplicara o triplicara de xuru esi datu.

Per otra parte, nun pues escaezamos que la so promoción, pola canal, como asocede davezu con cásqieu tolos programas que s’emiten en llingua asturiana, foi proba dafechu y namái que dos díes antes, llegando a unviase información sobre la película a los medios como si fora en castellán, como ya alvirtieron dellos internautes en díes pasaos.

Tampocu nun pue escaecese que canales nuna llingua autonómica oficial como la desaparecida Canal 9 (4,2%) y otres como Telemadrid (3,9%) y Castilla-La Mancha Televisión (4,1%) tienen menos audiencia media que l’algamada pola emisión del western en llingua asturiana.

Una cadena cola audiencia amenorgando

La Xunta pola Defensa de la LLingua asoleyó esti día una nota de prensa felicitándose pola audiencia algamada: “La película tuvo ente los espacios más vistos del 27 d’avientu y namás foi superada poles ediciones del mediudía y la nueche del TPA Noticias y por otru programa n’asturianu: Güelos, qu’algamó un 6,5% d’audiencia. Los datos muestren la expectación que xeneró la emisión. Por exemplu, los espacios programaos enantes d’El Rostru Impenetrable tuvieron perbaxu de la media de la cadena –Date una vuelta 3,9% y Superasturianos 4,5%-. Per otru llau, la película de la tarde tamién tuvo perbaxu d’esta media, al quedar nun 4,4%.”

Pa la XDLA, el share de la película n’asturianu –que competía con dalgún de los programes de más éxitu de la televisión española- y de Güelos –hai que reseñar que yera una remisión- muestren que n’Asturies nun tien sentíu una televisión pública que nun reflexe la nuestra identidá y el nuestru idioma. Como muestra val que la emisión d’El Faro, telenovela en gallegu participada por TPA y que n’Asturies emítese doblada al castellanu, quedó nun testimonial 0,2%. Per otru llau, ye de reseñar l’audiencia social de la película –datos qu’analicen cómo l’audiencia interactúa col programa al traviés de les redes sociales-.

Asina, El Rostru Impenetrable, al traviés del hashtag #ElRostruImpenetrable, foi ún de los espacios más comentaos na nueche del vienres ente los usuarios de Twitter n’Asturies, xenerando más d’un 80% de comentarios positivos. Asina, muestren un grau altu d’aceptación ente la xente mozo, una audiencia que, según les encuestes, nun suel mirar la cadena pública.

Ente estos datos –l’aceptación pola audiencia del doblaxe, sobre too ente la mocedá-, la XDLA vuelve a pidir que la emisión d’esta película nun quede nun casu aisláu y sía’l puntu d’arrinque pal nacimientu d’una industria del doblaxe n’Asturies, coles consecuencies positives qu’esto tendría pal empléu nel sector audivisual. Asina, l’asociación quier volver a recordar la importancia de facer un apueste pola emisión de dibuxos animaos n’asturianu. Hai que destacar que TPA ye la única televisión europea d’una comunidá billingüe que nun emite programación pa los más neños na llingua propia. Amás, esta programación podría xugar un papel importante como material lúdico pa les clases d’asturianu.

Ye de reseñar que, nel mesmu horariu que TPA algama un 0,2% de share con El Faro, cadenes como TV3 o TVG llegaron al 30% d’audiencia cola emisión de series xaponeses d’animación como Dragon Ball o Shin-Chan. Pa la XDLA, la espectación xenerada con El Rostru Impenetrable muestra que nel nuestru país podría pasar dalgo asemeyao. Nesti contestu, la programación infantil n’asturianu pue convertise nesi puntu d’enganche que necesita la canal -qu’actualmente tien menos del 5% d’audiencia y arrecostina cola época de menos siguimientu de la so historia-. Asina, la emisión de dibuxos animaos nel nuestru idioma pue valir pa espertar la ilusión de los ciudadanos pola so televisión y aumentar l’audiencia, dalgo fundamental p’asegurar el futuru de la cadena y la so aceptación social.

  Categories:
Loading Facebook Comments ...