Portada Lliteratura La política de subvenciones concentra la edición n’asturianu nos meses finales del añu

La política de subvenciones concentra la edición n’asturianu nos meses finales del añu

by asturnet

Ritmu desigual y colapsu a fin d’añu. La edición de llibros en llingua asturiana, con una actividá discreta nel primer semestre de 2004, concentra la producción editorial nos últimos meses del añu y enllena el mercáu de novedaes por mor de la xustificación de les subvenciones concedíes pol Principáu, que siguen determinando decisivamente la velocidá y el momentu de publicación de les obres.

Convocaes n’abril y resueltes de forma oficial en setiembre pasáu, les ayudes públiques otorgaes pola Conseyería de Cultura, Comunicación Social y Turismu a la edición de llibros n’asturianu teníen como condición la entrega, por parte de les editoriales, de 25 exemplares de cada obra subvencionada antes del sábadu pasáu, un plazu que calcó l’acelerador de la producción editorial y que saca al mercáu, de forma más o menos simultánea, los 74 llibros subvencionaos esti añu.

Nesi contestu, y pa evitar un colapsu que baxe les ventes de ciertes obres nun mercáu yá de por sigo discretu na compra d’exemplares, dalgunos editores opten por dar tolos llibros a la estampa, pa poder asina xustificar a tiempu l’ayuda del Principáu, y retener darréu la distribución de parte d’ellos durante unes selmanes.

El Gobiernu autonómicu repartió esti añu un total de 184.000 euros n’ayudes económiques pal asoleyamientu de llibros n’asturianu ente seis cases editoriales: Trabe (68.600 euros pa publicar 28 llibros), KRK (11.400 euros, 5 llibros), Llibros del Pexe (5.900 euros, 3 obres), Madu Ediciones (6.500 euros, 3 títulos), Vtp (40.300 euros p’asoleyar 12 llibros) y Publicaciones Ámbitu (51.300 euros, 23 obres).

La Oficina de Política Llingüítica del Principáu unvió-yos una carta a los editores pa consensuar nueves víes d’ayuda qu’eviten les “inercies” propies del mercáu tradicional del llibru en llingua asturiana.

Archivu. El Principáu estudia implantar un nuevu sistema de beques de creación pa escritores n’asturianu

Tamién te podria gustar