Portada Educación La oficina llingüística de Xixón fai apueste pela recuperación de la tradición oral con un programa empobináu a la secundaria

La oficina llingüística de Xixón fai apueste pela recuperación de la tradición oral con un programa empobináu a la secundaria

by asturnet

La Oficina de Normalización Llingüística del Ayuntamientu de Xixón vieno acabante de poner en marcha un proyectu de recuperación de la Tradición oral dirixíu a escolares de secundaria que tie por entamu los vieyos relatos que viaxaron de “boca a oreya” ente la xente del llugar. La intención ye convertir a los neños y neñes n’investigadores, que recueyan los relatos que sobre tradición oral cúnten-yos sos mayores.

Nesti proyectu van participar anguaño cuatro centros d’enseñanza secundaria y esti 11 d’avientu apurrieron los materiales didácticos diseñaos pal so desenvolvimientu. Tamién participa l’investigador Xosé Ambás, músicu y conductor del programa Camín de cantares de la RTPA que cuntó les sos esperiencies na recoyida de la tradición oral polos distintos pueblos d’Asturies y ayudó a motivar a mozos y moces participantes.

Según la Convención pa la Salvaguardia del Patrimoniu Cultural Inmaterial (PCI) de la UNESCO, esti patrimoniu vivu ye’l crisol de la nuesa diversidá cultural y el so caltenimientu, una garantía de creatividá permanente.

La Convención de 2003 definió’l PCI más concretamente como los usos, representaciones, espresiones, conocencies y técniques que les comunidaes, los grupos y, en dellos casos, los individuos reconozan como parte integrante del so patrimoniu cultural. Esti PCI tresmitese de xeneración en xeneración; ye recreáu costantemente poles comunidaes y grupos en función de la so redolada, la so interacción cola naturaleza y la so hestoria; infunde a les comunidaes y los grupos un sentimientu d’identidá y de continuidá y promueve el respetu de la diversidá cultural y la creatividá humana.

Tomando como puntu de partida los vieyos relatos que viaxaron de “boca a oreya” ente la xente del llugar, la intención ye convertir a los neños y neñes n’investigadores, que recueyan los relatos que sobre tradición oral cúnten-yos el so mayores, respondiendo al oxetivu de relación intergeneracional pa la tresmisión de conocencies y patrimoniu cultural inmaterial que se ta perdiendo. Qu’escolinos y escolines apriendan a valorar lo tradicional y lo popular como parte de la cultura amás d’una forma de prestigiar la nuesa llingua.

Anguaño van participar 4 centros, IES Matu Jove, IES Padre Feijoó, IES Fregadures y el IES Calderón. Esti xueves fízose amás entrega de los materiales didácticos compuestos por un cuadiernu viaxeru pa l’aula nel que los alumnos van dir recoyendo les hestories y una carpeta na que darréu les dirán clasificando en función de la categoría a la que pertenezan: cuentos, lleendes, cantares, etc.. cola tutorización del profesoráu.

Tamién te podria gustar