Portada Sociedá La oficialidá presentase como la única alternativa pa acabar con abusos como la multa en Mieres por escribir n’Asturianu

La oficialidá presentase como la única alternativa pa acabar con abusos como la multa en Mieres por escribir n’Asturianu

by asturnet

L’abusu manifiestu d’un policía de Mieres que multó a un trabayador de la Casa la Cultura de Mieres por “nun entender” la frase n’asturianu “Autorización Aparcamientu” traxo ayeri a l¡actualidá otra vuelta la necesida d’un marcu llegal d’oficialid’a qu’acabe con abusos d’esti tipu de marxinación inaceptable qu’entá sufren los falantes d’asturianu nel so país. Partíos y asociaciones entamaron esti viernes a manifestar la son indignación dafechu y a reclamar darréu la “oficialidá” de la llingua asturiana.

La multa provocó la quexa de la Casa Cultura de Mieres que vien d’unviar un escritu Aníbal Vázquez, alcalde del conceyu, por mor d’esti casu de represión llingüística sufrida por un conductor, a causa d’un supuestu “aparcamientu indebíu”. La realidá de los fechos foi que’l vehículu, aparcáu nuna zona acutada énte la Casa Cultura, tenía nel salpicaderu una autorización escrita n’asturianu y que l’axente dixo “nun entender”, polo que decidió poner una multa d’ochenta euros, repitiendo esa mesma multa a otru conductor depués.

Ismael González Arias, responsable de la Casa Cultura Teodoro Cuesta de Mieres, treslladó a la Casa Conceyu’l so maltar pola situación con un escritu irónicu nel que s’ufierta “a dar clases de bable a los policíes”, asina como en castellán, pola esistencia de faltes d’ortografía na multa.

Asociaciones y Partíos políticos refuguen el casu

A lo lllargo de la mañana vienen asoleyándose abondes notes de prensa criticando la midía por parte d’asociaciones y partíos políticos, dende Andecha y Compromisu a N’Ast, esperando que sigan apaeciendo a lo llargo del día manifestaciones nel mesmu sen.

Pa l’Asociación Cultural N’AST, casos como l’asocedíu va un par de díes en Mieres ponen bien a les clares la situación d’anormalidá democrática que tamos viviendo n’Asturies derivada de la falta d’oficialidá de la llingua asturiana.

Por desgracia, situaciones tan esperpéntiques como l’asocedía nel conceyu mineru son, según l’asociación, “bastante más habituales de lo que pueda paecer, por eso dende N’AST perafitámonos na nuesa reivindicación d’oficialidá pal asturianu, una oficialidá que torgue estes situaciones y qu’ampare los drechos llingüísticos del pueblu asturianu”.

Tamién te podria gustar