Portada Lliteratura La música popular protagoniza la mañana del martes nel CILLA 2007

La música popular protagoniza la mañana del martes nel CILLA 2007

by asturnet

La música protagonizó la mañana d’esti martes 6 de payares nel Congresu Internacional de Lliteratura Asturiana, coles conferencies qu’ufrieron Marcela Romano, José Antonio Gómez y y Dolfo Camilo Díaz que fizo un analís ente irónicu y sarcásticu de los intentos de crear una “zarzuela nacional” asturiana y de la hestoria del patrimoniu musical asturianu nesi contestu, col mayestro Romo y Pachín de Melás como referencies cimeres d’una llarga llista d’autores que van de Francisco García Comba a dellos más actuales.

La segunda xornada del Congresu Internacional de Lliteratura Asturiana entamó cola conferencia de la profesora Marcela Romano de la Universidá Nacional de Mar del Plata “L’Orbayu nos llabios: notas sobre la canción de autor asturiana” y siguió con un profundu averamientu del profesor de la Universidá d’Uviéu José Antonio Gómez a “El cancionero musical de la lírica popular asturiana de Eduardo Martínez Torner”.

Tres del descansu, Dolfo Camilo Díaz ufrió “Unes notes al musical asturianu: lo que pudo ser”, pa acutar los intentos qu’a lo llargo la hestoria se ficieren n’asturies na estaya musical cola llingua asturiana como vehicular. Del 1864 y Marirreguera a 2003, Carreño foi ún de los exemplos qu’apurriera Dolfo Camilo Díaz col musical “José” basáu na novela homónima de Palacio Valdés, que s’estrenó en Candás. Como tamién lo fueron Carlos Rubiera y los sos proyectos cola OSPA o Ramón Prada y la so Céltica nuna conferencia tan curiosa como prestosa.

La xornada de la mañana pesllola Jesús Suárez López, responsable del Archivu de la Tradición Oral del Muséu del Pueblu d’Asturies, cola conferencia “Realidá y ficción nel cuentu folclóricu. La perspectiva del narrador.”

Tamién te podria gustar