Portada Educación La mocedá asturiano ta meyor preparada pal mundu actual

La mocedá asturiano ta meyor preparada pal mundu actual

by redacción asturnews

L’informe Tría ye más que conocíu porque nos diz qué nivel de matemátiques y llingua tienen los nuesos alumnos, y en qué llugar tán en comparanza col restu de comunidaes autónomes y de países de la Organización para la Cooperación y el Desenvolvimientu Económicos (OCDE) y amuesa que la mocedá asturiano ta meyor preparada pal mundu actual.

Hai una novedá: na so última edición (2018), l’informe valoró per primer vegada la competencia global o «educación global». Nun mundu cada vez más globalizáu, los responsables del informe creyeron importante saber «la manera en que los nuesos estudiantes consideren al otru, qué actitúes adopten (o tán dispuestos a adoptar) énte una situación de desigualdá o d’interés social, qué conceutu tienen de la interculturalidad, qué conciencia tienen con al respective de la so propia cultura o qué iniciatives o compromisu amuesen en conocer y valorar otres cultura».

Nel últimu informe Tría participaron 79 países y 600.000 alumnos de 15 años. Nesti cuestionariu, 66 países. Ayeri diéronse a conocer les resultancies d’esti novedosu informe y los adolescentes asturianos salen perbién paraos d’un cuestionariu que pretende ser una combinación de conocencies, mañes, actitúes y valores en cuestiones consideraes globales». Los adolescentes españoles, polo xeneral, llogren bones resultancies: el 68% algama o supera’l nivel básicu de rendimientu.

Nel casu d’Asturies, los alumnos llogren una puntuación de 527 puntos, la segunda más alta ente les comunidaes autónomes, solo por detrás de Castiella y Llión, con 534, y percima de la media de la OCDE. España llogra un rendimientu mediu de 512 puntos de capacidá global.

Los estudiantes asturianos son, por casu, los terceros del país con mayor conocencia de cuestiones como’l cambéu climáticu, les migraciones, los conflictos internacionales, les causes de la probeza y la igualdá. Valoróse amás cómo de comenenciudos tán los adolescentes en conocer otres cultures: los asturianos tar y enforma, son los quintos del país, el mesmu puestu nel que s’asitien na so actitú escontra los inmigrantes.

Tamién en quintu llugar queda Asturies cuando s’evalúa l’adaptabilidá cognitiva de los alumnos, esto ye, la capacidá d’afaese a otres cultures, de buscar soluciones si tien conflictos con otres persones… En cuanto a la conocencia d’idiomes, el 86% asegura falar dos o más idiomes «lo abondo bien como pa parolar con otres persones». La conclusión: los mozos d’Asturies tán más comenenciudos qu’otros en conocer otres cultures, tienen una meyor actitú al respective de los inmigrantes y que, polo xeneral, tán más preparaos pa «un mundu interconectáu».

Tamién te podria gustar