La manipulación nes redes sociales un problema inda vixente

La manipulación nes redes sociales un problema inda vixente
21 08:43 2017 Imprimir

La manipulación nes redes sociales entama a considerase otra vuelta un problema inda vixente por mor de la denunciada participación de hackers rusos na política interna de dellos países.

Rusia foi señalada en más d’una ocasión como’l responsable detrás del espardimientu d’información errónea en momentos culminantes de la vida política internacional.

L’oxetivu de dicha acción, parte de lo que se denomina ‘guerra de la información’, consiste en llograr una resultancia favorable a unos intereses particulares y apautaos de mano. Quiciabes uno de los casos más conocíos, ente otres coses por cuenta de la so cercanía nel tiempu, sía’l de les elecciones presidenciales d’Estaos Xuníos en 2016.

Ello ye que la investigación pa demostrar si realmente esistió una coordinación d’esfuerzos ente’l Gobiernu rusu y el directores de la campaña de Trump sigue inda abierta. Sicasí, según un estudiu publicáu pol Real Institutu Elcano, nun ye necesariu cruciar l’Atlánticu p’atopar nicios de manipulación y desinformación online.

Col deséu de “desacreditar la democracia española y les instituciones europees”, Rusia espublizó al traviés de les distintes redes sociales una combinación de mensaxes verdaderos y falsos sobro la situación en Cataluña sigún denuncia esta institución. D’alcuerdu al mentáu informe, ente los conteníos tresmitíos atopábense la designación del usu de la fuerza per parte del Estáu español como “violencia apostada” y “práctica franquista” o l’afirmación de que la UE ordenara xuna acción represiva a España pa evitar otru Brexit.

Énte esti panorama, l’informe Llibertá de la Rede 2017 de Freedom House revela una llista de países afectaos pola manipulación y desinformación online nel periodu entendíu ente’l 1 de xunu de 2016 y el 31 de mayu de 2017. En felicidá llista destaca la presencia de siquier 18 Estaos no qu’esti tipu d’estratexes desempeñaron un papel clave nes elecciones. Una realidá que nun sospriende si tener en cuenta’l creciente poder adquiríu poles redes sociales por cuenta de la globalización. Asina, plataformes como Facebook o Twitter convirtiéronse na principal fonte d’información d’una gran parte de la sociedá, ensin qu’esista nengún filtru real que determine la veracidá del conteníu compartíu.

Como amuesa esta infografía de Statista, esisten múltiples maneres en que los gobiernos y otros axentes políticos pueden manipoliar la opinión pública y espublizar información falsa n’Internet. Ente les más frecuentes, sicasí, destaca la contratación de comentaristes que comparten la llínea ideolóxica del partíu nel poder y l’usu de medios de comunicación allegaes al gobiernu, con 30 y 33 países afectaos por felicidaes táctiques, respectivamente.

  Categories: