Portada Política La manifestación pola oficialidá del 24 payares va tar marcada pol coloríu

La manifestación pola oficialidá del 24 payares va tar marcada pol coloríu

by asturnet

La reforma estatutaria qu’agora tán tratando les fuercies parllamentaries asturianes tien que ser el momentu de reconocer d’una vez una reivindicación social pendiente n’Asturies dende va más de trenta años: la oficialidá de la llingua asturiana -y del gallego-asturianu nel so ámbitu- que garantice que naide sea discrimináu pola llingua qu’use.

El Conceyu Abiertu pola Oficialidá, plataforma qu’axunta a más de doscientes entidaes culturales, sociales, polítiques y sindicales d’Asturies, entama pal sábadu 24 de payares una gran manifestación n’Uviéu, la mayor manifestación de la hestoria del movimientu de reivindicación llingüística. Va tar precedida pela mañana de seis marches a pie dende Xixón, Avilés, La Pola Siero, La Felguera, Mieres y Trubia. Cada marcha llevará un petu identificativu con un color distintu pa cada una d’elles.

Toles marches van llegar a la plaza de la estación del norte d’Uviéu a les 18:00, que ye cuando empieza la manifestación. Va ser una ocasión especial pa enseñar el compromisu de la xente d’Asturies cola so llingua, trátase, nin más nin menos, de recordar a los grupos políticos que tienen na so mano resolver la cuestión llingüística n’Asturies que lo fagian d’una vez, que nun vuelvan tapar los güeyos a la realidá pensando qu’asina’l problema va desapaecer. Qu’asuman la so responsabilidá histórica y qu’escuchen a los ciudadanos d’a pie, de tolos colores políticos que vienen a reclama-yos que nesta prósima reforma del Estatutu d’Autonomía pongan les bases llegales pa que los derechos llingüísticos de tolos asturianos y asturianes sean reconocíos y respetaos.

La marcha va tar encabezada por una pancarta que recoyerá’l lema de la convocatoria y que van portar: Maxi Rodríguez (Actor, guionista, director d’escena, director de teatro), Jose Ángel Hevia (Músicu), Chus Pedro (Cantante y miembru de Nuberu), Francico Llera Ramo( Caderalgu y Director del departamentu de Ciencia política de la Universidá del País Vascu, Berta Piñan (escritora), Ana Cano (Presidenta de la Academia de la LLingua Asturiana y Decana de la Facultá de Filoloxía), Fernando Ornosa (Portavoz del CAO), Amador García (Presidente de la Federación de AAVV de Xixón), Pilar Quintana (de l’Asociación Asturias Acoge, en representación de los colectivos d’inmigrantes d’Asturies), Xurde Blanco (Lletráu de la Xunta Xeneral del Principáu y miembru de Xuristes pol Asturianu) y Ramón Lluís Bande( escritor y periodista).

Tamién te podria gustar