Portada Sociedá La Mancomunidá de la Sidra y Cangas fortalecen la rede de servicios llocales de promoción del asturianu

La Mancomunidá de la Sidra y Cangas fortalecen la rede de servicios llocales de promoción del asturianu

by asturnet

Dos pasos alantre na promoción municipal de la llingua asturiana. La Mancomunidá de la Comarca de la Sidra, qu’axunta a seis conceyos del oriente d’Asturies, pon en marcha un Conseyu Comarcal de Política Llingüística col que quier implicar a les asociaciones de Bimenes, Cabranes, Sariegu, Nava, Colunga y Villaviciosa na promoción del asturianu. El serviciu preséntase hores depués que l’Ayuntamientu de Cangas del Narcea aprobare crear un serviciu de normalización propiu.

Asina, los votos favoratibles de PSOE, Izquierda Xunida-Bloque y URAS sacaron ayeri alantre la pretensión del equipu de gobiernu de Cangas d’entamar una oficina llingüística, nuna decisión na qu’a la fin abstuviéronse los conceyales del PP pesie a qu’esti mesmu partíu votara antes a favor na comisión municipal de Cultura.

A resultes del preste de los grupos políticos llocales, Cangas echará a andar el so serviciu propiu nes prósimes selmanes, tuteláu por personal técnicu inda por contratar y col envís declaráu de “facer normal a nivel institucional lo que yá ye normal na cai”.

Na práctica, la creación de la oficina llingüística municipal redactará testos públicos n’asturianu, tornará a esi idioma documentos oficiales y alitará la recuperación de la toponimia tradicional del conceyu. Nesti aspectu, l’Ayuntamientu yá-y empobinó de vuelta a la Xunta Asesora de Toponimia el llistáu de los nomes de llugar del municipiu pa la so validación pol Conseyu de Gobiernu.

Nel otru estremu xeográficu’l Principáu, la Mancomunidá de la Comarca de la Sidra presentó esti mediudía na llocalidá de Paraes, en Nava, la puesta en marcha’l denomináu Conseyu Comarcal de Política Llingüística, un muérganu que quier completar el llabor yá en marcha del serviciu llocal de promoción llingüística de la Mancomunidá atropando los encamientos y la participación activa de los collectivos y asociaciones de la comarca.

Tamién te podria gustar